Strand en rijstvelden! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Strand en rijstvelden! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Strand en rijstvelden!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

11 Oktober 2008 | Vietnam, Hoi An

Nieuwe fotos op Flickr!!!! http://www.flickr.com/photos/21468218@N04/

Daar zijn we weer. We zijn nog steeds in Hoi An. Een heerlijk stadje vlakbij zee. We hebben 5 nachten in een goed hotel geslapen voor 7 euro per nacht, dus dat is helemaal top.
Gister zijn we op de fiets langs de rijstvelden (met buffels) en over zandweggetjes langs de visfarms naar het strand gefiets waar geen toeristen waren. Dus lekker de zee voor ons alleen, zonder kwallen en verkopers. Op de terugweg weer wat zijweggetjes gepakt in de hoop goed terug te komen. De kinden in de dorpjes roepen allemaal hello, hello en willen je graag aanraken. Als je Xin Chao (hallo in het vietnamees) terug zegt is ieder verbaasd en houdt het geroep op.
We zijn ook met de bus naar My Son geweest, een hindoetempelcomplex dat in de oorlog is gebombardeerd. Met de boot zijn we over de groene rivier weer naar Hoi An gevaren.
My Lai vonden we iets net te heftig om heen te gaan.
Gisteravond hebben we bij een echt lokalrestaurantje gegeten. Een vrouw die thuis de maaltijden heeft voorbereid, op haar standplekje ergens op de stoep is gaan zitten en daar haar potten en pannen heeft uitgestald. In een rijtje staan de kleine plastic tafeltjes met hele lage plastic krukje uitgestalt. We werden hartelijk ontvangen en iedereen begint gelijk een praatje. " Waar kom je vandaan, hoelang ben je hier, wanneer ga je weg, kom je naar mijn kledingshop."
We hebben inderdaad nog wat kleding laten maken. Ka is nu voorbereid op het koude weer in maart door alvast een jas te laten maken.
De mensen zijn erg vriendelijk en hebben ook humor. We hebben wel steeds het gevoel dat we worden afgezet maar dat komt omdat we overal bij moeten onderhandelen en Vietnamezen overal geld uit willen halen, logisch.
Vanavond vertrekken we weer met een slaapbus naar Nha Trang (12 uur hobbelen). Jammer om dit stadje te verlaten maar zin in weer iest nieuws.
Geniet van het mooie herfstweertje dit weekend, nu zijn wij wel een beetje boel jaloers, omdat het hier sinds gisteravond al stort en dan ook echt stortregent!!

• 11 Oktober 2008 - 09:47

Petry:

Ha, weer helemaal leuk!! maar wat betekent Xin Chao???
    Succes met de slaapbus naar Nha Trang!!
    dikke kus Petry

• 11 Oktober 2008 - 10:08

He Petry, dank voor je vraag: ondertussen hebben we de vertaling toegevoeg.

En ik lees net op de site van de Lonely Planet dat er in het zuiden van vietnam weer Cholera voorkomt sinds kort.. dus voorlopig geen streed-food meer voor ons!

• 11 Oktober 2008 - 10:09

• 11 Oktober 2008 - 10:09

• 11 Oktober 2008 - 14:08

Margre:

Ben een beetje laat met reageren na al die reacties van Karin, ja zo kom je wel aan tientallen reacties.Maar kom net terug uit Leidschendam met dit heeeeerlijke herfstweer. Bijna te warm.Ergens te zijn waar niet veel toeristen zijn is wel erg leuk.Bedankt voor de lange brief uit de trein,leuk om te lezen.liefs mam

• 12 Oktober 2008 - 09:11

Walter:

Hoi KaSa,
    Ik vond "Lopen door de eeuwen" op 'reisverhalen.vietnamjourney.nl/hoi-an-vietnam'
    Dat geeft me weer veel extra info over Hoi An
    Spannend om jullie zo te volgen. Walter

• 13 Oktober 2008 - 07:16

Lotte:

Xin Chao,

Leuk dat jullie zo bij de mensen thuis komen! Jammer dat het nu regent bij jullie. Ik geloof dat de mensen in Laos iets minder commercieel ingesteld zijn. Maarja, het is toch mooi dat de mensen daar wat aan jullie kunnen verdienen. Ik ben benieuwd naar de jas.
    Wij zijn gisteren bij Javiers familie geweest. Yaya was er nog en was blij om ons te zien. Ze vertrekt dinsdag weer naar Spanje.
    Gisteren met Nanette de stad in geweest. Het is hier idd heerlijk herstweer:-)

xxx Lotte

• 14 Oktober 2008 - 18:23

Martin En Margot:

Hoi Karin en Sanne,

Tjee, wat een geweldige verhalen!!! Had de laatste tijd weinig tijd, dus ook niet veel gekeken, maar het is nu vakantie en heb weer eens tijd. Ik ben nu weer helemaal bijgelezen! Echt super hebben jullie het, jammer dat het nu zo regent, maar dat gaat ook wel weer voorbij. Prachtige foto's ook trouwens. Geniet lekker!

Liefs,
    Margot

• 14 Oktober 2008 - 23:52

DV:

Hihi, grappig dat m'n zus zegt dat de mensen in een kapitalistisch land (Laos) minder commercieel zijn ingesteld dan in een communistisch land. En ach de verkopers, ik moet elke dag voorbij Mettes die me het Parool willen aansmeren. Wen je wel aan. Benieuwd hoe het strand bevalt! Marina? Zo fijn!

Tschau.

DV

• 15 Oktober 2008 - 01:17

Huig En Hanneke:

Wij zitten te wachten op de bus naar Hoi an. Krijg er nog meer zin in nu we lezen dat jullier er zo lang zijn gebleven. Wat ontzettend jammer dat we elkaar niet gaan zien! Ik zat me er al op te verheugen. Gelukkig kunnen we jullie nu via de website volgen. Heel veel plezier! Liefs H&H

• 01 November 2008 - 15:09

Tante Ton:

Lieve jarige Karin!!!!!

Van harte, meid!!
    Dat is nog eens wat.
    Een Aziatische verjaardag!
    Henky,penky Shanghai.......
    Geniet er van samen met Sanne.
    De borrel komen we in februari wel drinken.
    Dikke kus; ook voor Sanne.
    Tante Ton en Pierre.