Bizar Bali?! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Bizar Bali?! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Bizar Bali?!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

26 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal!
Alweer bedankt voor alle support op onze site. Superleuk om elke keer weer te lezen.
Ondertussen hebben we Riet en Gerard op Bali achter gelaten, in Kuta, bij een geweldig leuk guesthouse met een superdeluxe ontbijtje elke ochtend. Die vermaken zich wel.
San en ik zitten nu in Maleisie, Kuala Lumpur: Moderne, ruime, schone stad met 100 verschillende culturen en mensen. Heel gemoedelijk allemaal.
Maar voordat we hier naartoe gevlogen zijn hebben we natuurlijk nog het een en ander meegemaakt op Bali.
Na onze tochtjes over Bali en een hele mooie wandeling door de rijstvelden hadden we op een ochtend een chauffeur geregeld om ons de dag erna van Ubud naar de kust te brengen. Een al en vrolijkheid en goed humeur bij die man (Hadden we dan toch een te hoog bedrag geboden?!). De volgende ochtend hingen er enorme donderwolken boven zijn hoofd; hij sprak opeens geen Engels meer, wilde niet wachten terwijl wij naar een tempel gingen kijken, moest perse geld hebben van ons om te kunnen eten en ons 1 straatje verder afzetten was hem echt te dol! En KWAAD dat die man was.... Natuurlijk meer geld willen, maar je kent die Hollanders: afspraak is afspraak en dus geen cent meer. Nou, meneer zou nog bankroet door ons worden haha!!
Jekkyl and Hide?
Bij de kust in Seminyak een leuk hotel gevonden, maar het strand was daar zo ontzettend vies door aangespoeld plastic, dat we maar naar Kuta verhuisd zijn. Daar wordt het strand schoongemaakt door de verkopers (wat maar 3 maanden per jaar nodig is ivm stroming en wind) en is het goed toeven. Heerlijk van het strand genieten en van de superhoge golven. Veel Bintangs (biertje?!) samen op het strand en genieten van de zonsondergang op Bali. Wat wil een mens nog meer?!
Op een middag zien we opeens een enorme drukte op het strand ontstaan: heel veel mensen (Balinezen en een paar toeristen) die hoge torens dragen en houten grote stieren. Wat is dat?! Het blijkt een crematie te zijn op het strand..... Sanne en Riet zijn gaan kijken en brachten verslag uit: In de torens zit het stoffelijk overschot (wat soms al jaren begraven kan zijn om te wachten op het goede tijdstip of genoeg spaargeld) wat daarna in de houten stier getopt wordt. Meestal doet 1 heel dorpje samen met de crematie, omdat het anders te duur is. Daarna worden grote stapels hout neergelegd en worden de stieren en torens eraan toegevoegd.... 's Avonds zagen we de vlammen uit de brandstapel komen. Een paar honderd meter verder zwommen de toeristen gewoon in de zee. Een vreemde gewaarwording zo'n Hindoeistische crematie! (Er is nog veel meer over te vertellen, we hebben alle info in boekjes gevonden, maar dat wordt een beetje erg veel.)
O ja, de as wordt een paar dagen later over zee uitgestrooid. Begrijpen jullie mij als ik zeg dat ik voorlopig niet in de zee daar wilde zwemmen?!
Dus Riet en Gerard nog op Bali en wij naar Maleisie voor onze laatste 3 weken! Het was supergenieten zo met 4 op het eiland. We missen ons "bieruurtje" wel!
Er staan weer foto's op de site: KL heeft snel internet gelukkig.
Heel veel groetjes,
Karin & Sanne

• 26 Januari 2009 - 08:57

Lotte:

Leuk al die foto's!

Lankawi is ook erg mooi! En het 'krabbeneiland'. Daar kun je een dagje heen als je in Kuala Lumpur bent. Wij hebben in KL de lekkerste saté gegeten ooit. Dus als jullie daar nog heen gaan kan ik uitleggen waar dat was.

x Lotte

• 26 Januari 2009 - 08:59

Margreth :

4 weken op een tropisch vakantie-eiland.Dat is toch wel weer wat anders dan de rimboe van Cambodja. Het is heerlijk,mooi maar de mensen moeten het hebben van de toeristen en dan denken ze soms dat alles kan.Maar samen met Riet en Gerard is toch wel heel bijzonder en een goede herinnering als ik de foto zo bekijk. Nu nog een mooie 3 weken en wij tellen het hier al af hoor. liefs margre

• 26 Januari 2009 - 09:38

Margreth :

Zonet de foto's bekeken. Erg mooi en leuk.Bedankt hè.

• 27 Januari 2009 - 20:40

Marika:

Hé aloha,
    Leuke fotookes!

• 27 Januari 2009 - 20:44

Marika:

Hé aloha!
    Leuke fotookes!
    Geniet van Maleisie. Wij tellen hier de dagen af.
    Liefs van Leon, Marika, Femke en Floortje

PS ze zeggen inderdaad dat je de lekkerste sateh in Maleisie kunt eten!

• 28 Januari 2009 - 05:39

Marina:

Hi! Voor jullie ook al bijna tijd om naar huis te gaan :-(. Geniet nog even van jullie laatste weekjes!

• 31 Januari 2009 - 05:12

Dongen:

Proost
    Geniet nog lekker van de Bintangetjes en de Zon.

• 01 Februari 2009 - 10:49

Pama:

was erg gezellig op bali met die 2 meiden

• 06 Februari 2009 - 12:07

Lotte:

Hoe zit het met jullie nieuwe avonturen?