We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

23 Februari 2009 | Nederland, Utrecht

Ja,ja... we zijn weer thuis!

Maar eerst nog de laatste belevenissen uit Singapore:
Vanuit Melaka zijn we met de bus vertrokken naar Singapore. 3,5 uur rijden in hele luxe bus (vergelijkbaar met businessclass vliegtuig) naar de grens: daar werden we aan een erg strenge controle onderworpen, wat een beetje de trent is in Singapore. Daar is alles, maar dan ook echt alles, goed geregeld. Geen kauwgom (ook niet in de verkoop), nergens roken, alles schoon, geen eten of drinken in de metro en ga zo maar door. Geen politie-staat, maar gewoon relaxed en goed geregeld. Wat een verademing na soms wat chaotische landen in Azie.
Na lang zoeken hebben we een leuk, betaalbaar hotel in de Indiase wijk van Singapore gevonden. Hier de rugzakken gedropt om ons in deze bruisende stad onder te dompelen. Eten van Chinees, Maleisisch, Indiaas tot Italiaan en MacDo. Heerlijk allemaal. (Hihi, volgens mij hebben we alle verloren kilo's er in deze 6 dagen weer bij kunnen eten.)
Chinatown doorkruist, Indiase wijk uitgepluist, ontstaansplek met de Merlion gezien (Combi van Mermaid&Lion). Nog ff snel shoppen, want dat is hier echt een hobby van alle Singaporezen. Na 4 dagen hadden we al dat stadse wel een beetje gehad, dus zijn we naar het zwembad gegaan; golfslagbad, glijbanen en aan het einde van de dag onweer, waardoor iedereen het water uit moest.

Natuurlijk mocht de Singapore Zoo niet ontbreken!! Witte tijgers, apen, leeuwen, olifanten, varaan etc in een mooie bosrijke omgeving. Om 18.00 sluit de Zoo, maar dan ga je lekker een hapje eten om rond 19.30 in het donker naar de dierentuin ernaast te gaan voor de Night Safari! De dierentuin in het donker. Spanning en sensatie alom, oftewel 2 gillende Hollandse meiden die in het donker over smalle paadjes tussen de bomen lopen waar vleermuizen overheen vliegen. En we dachten dat we na 5,5 maand alles wel aan zouden kunnen. Nou, mooi niet dus! Maar wel lachen, gieren, brullen met de nachtdieren.

Dinsdag was het dan zover.... de terugreis: Op het vliegveld nog van gratis internet en een heerlijke gratis stoelmassage genoten voordat we in (de krappe stoeltjes van de) Luftansa mocht stappen om via Frankfurt weer naar Schiphol te vliegen. Met aldaar een supergeweldig ontvangst van vrienden en familie!

En hier zijn we dan weer in Nederland, na 5,5 maand reizen, 5 gigabite aan foto's (wie durft het aan :-)), 8 landen waarvan de helft linksrijdend, een enkele keer buikgriep, geen vervelende dingen, veel leuke medereizigers, veel dieren (welkom en vooral ook ONwelkome gasten), ontzettend veel lekker eten en drinken, 8 lokale biersoorten, 8 geweldige culturen en bijbehorende bewoners, veel coole scooterritten en vooral ontzettend veel lieve en leuke support vanuit het Thuisland!
Hierbij iedereen bedankt voor het volgen van onze reis, de mailjtes, sms-jes, msn-sessies, skype, gemailde foto's, belletjes en leuke teksten op de website!!!!

Heel veel groeten en allemaal snel tot ziens,

Sanne & Karin waar ben jij nu? IN NEDERLAND!!!

• 23 Februari 2009 - 09:53

Doede:

Enne... hebben jullie het al koud?

;-)

xxx D

• 23 Februari 2009 - 09:57

Anne:

Welkom terug!

• 23 Februari 2009 - 10:30

Arine:

dat jullie terug gekomen zijn...
    hoe lang zal het duren voordat jullie je weer hebben aangepast aan het gejaagde en gestresste leven hier? Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen en probeer de aziatische mentaliteit zo lang mogelijk vast te houden
    Succes en hopelijk tot snel horens/ziens
    Arine

• 23 Februari 2009 - 10:42

Margreth :

Ik heb al gezegd dat het heerlijk is dat jullie er weer zijn. Maar ik wil jullie ook bedanken voor het mee kunnen beleven van de reis, voor de heerlijke verhalen en de prachtige fotoos en natuurlijk ook voor de twee gezellige poezen Ziggy en Minoes die hier een half jaar mochten verblijven.Het is hier nu wel muisstil geworden. Groetjes margre

• 02 Maart 2009 - 11:40

Stalker183:

Hoi Dames,
    ik vind het jammer te lezen dat jullie spannende avontuur voorbij is. Wat moet ik nu met mijn verloren tijd doen...
    Ik zou het leuk vinden om die 5 gigantische bytes aan foto's eens te bekijken...Als jullie dat ook leuk vinden kunnen jullie contact met mij opnemen op 088-4641700 (ps ik ben pas vanaf maandag 9 maart weer bereikbaar op dit nummer en alleen tijdens kantooruren)
    Met vrolijke groet Stalker183