Laatste avonturen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Laatste avonturen! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Laatste avonturen!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

10 Februari 2009 | Singapore, Singapore

Hallo lieve allemaal
Onze laatste week van de reis is aangebroken! Aan de ene kant heel jammer omdat het zo heerlijk is al die vrijheid en zon en aan de andere kant natuurljk heerlijk om iedereen weer te zien en in ons eigen bed te kunnen slapen! Nou Lotte (en alle overige lezers) hier dan onze avonturen van de afgelopen weken.
Na Kuala Lumpur zijn we naar de Cameron Higlands gegaan. Het buskaartje bemachtigen is al een avontuur op zich. Het busstation van Kuala Lumpur is heel groot en er zijn honderden hokjes van busmaatschappijen die kaartjes verkopen. En dan zijn er nog is heel veel reizigers. Dus voordat je het juiste kaartje hebt ben je tien keer vragen verder. Het buskaartje moesten we ergens anders bij een winkel omwisslen voor het geldige kaartje en daarna moesten we nog eens naar een heel andere plek lopen om de bus in te gaan. Erg omslachtig allemaal maar gelukkig hebben we er al 5 maanden opzitten en was het voor ons natuurlijk een peulenschil haha.
In de Cameron Highlands konden we alvast wennen aan de regen en kou (17 gr). Het gebied staat bekend om de theeplantages en mooie natuur. Tussen de buien door hebben we twee dagen een wandeltocht gemaakt. Deze routes komen niet uit bij het begin punt dus na een zware en geweldige klim en uiticht op de theeplantageheuvels (net schaapjes) moesten we ook nog een heel stuk terug. Gelukkig kregen we een lift van Bhangladezen (de polen hier) in een jeep. Dus achter in de laadkep konden we verder geniete van het mooie uitzicht. De tweede lift was weer een jeep en de chauffeur maakte het niet uit dat het keihard begon te regenen. Ons natuurlijk ook niet want het is een avontuur op zich in de regen onder een cape in de laadklep van een jeep die naar beneden slingerd over de weg door de theeplantages.
De tweede dag werden we na de lift in een gammel minibusje die 60 door de bochten reed afgezet bij een groene boom: de bushalte! Het was niet duidelijk wanneer de bus ging en heben we maar weer de duim opgestoken. En ja hoor weer in de laadklep van een jeep gesprongen, die met de snelheid waarvan je knokkels wit worden vanwege het vasthouden, en teruggebacht naar ons drpje Tanah Rata.
Door de kou zijn we snel verder gegaan naar de westkust. Het eiland Pulau Pankor. Een klein rustig eilandje waar niets anders te doen was dan te geneiten van de zon op het hagelwitte strand met blauwe zee met uitzicht op een mini eilandje. Het enige waar we ons druk over hoefden te maken was welk restaurantje er vanavond open zou zijn. Op het eiland waren wel geweldige dieren in het wild: apen, bijen-eters, vliegende honden, leguanen van 2 meter (varanene?) en hornbeevogels die elke avond werden gevoerd door de blije Ka!
Gister zijn we naar Melaka gegaan. En natuurlijk was het busvervoer weer een onderneming. De bus die we zouden hebben was kapot. Dus hebben we ons kaartje omgeruild en een kaartje naar Kuala Lumpur gekocht. Daar op het chaotische busstation een kaartje bemachtigd en als twee geluksvogeltjes 5 minuten later verder gegaan naar Melaka. Het is hie een rustig klein stadje waar we niet de eerste Nederlanders zijn. In de 17e eeuw waren ze hier ook en heben een mooi Stadhuys achter gelaten.
Gister wilden we de laatste dag van het nieuwe jaar meevieren maar we waren vergeten dat de Chinesen geen eigen ruimte kennen dus gewoon tegen je aan gaan hangen en drukken om voor je te kunnen staan. Dus maar gelachen om de Grammy Awards op tv om het nummer: 'I kiss the pieeeeeep'. "The girl" werd hier steeds gecensureerd, aangezien het een dame was die het lied zong!
Donderdag vertrekken we naar Singapore. Hopelijk kunnen we de VIP bus met de massagestoelen vinden. En na Singapore...... Jeeeeeeee!!!
Veel liefs en zonnenstralen Ka en Sanne

• 10 Februari 2009 - 13:27

Mieke En Gerard:

Goede reis naar huis en vergeet niet een wolletje aan te trekken. Het is hier heeeeel koud, waterkoud! Liefs en een dikke zoen

• 10 Februari 2009 - 13:43

Margreth :

Lieve Ka en Sane, die zonnestralen zijn zeker door de storm in Frankrijk de verkeerde kant uit gegaan want hier zijn alleen maar waterdruppels aangekomen. Ja ik zit ook al af te tellen wanneer ik met de appeltaart moet gaan beginnen en wanneer we weer door de vliegende storm en winterse buien op de fiets zullen moeten. Echt Hollands. Minoes voelt het dat jullie terug komen want ze begint Ziggy te slaan.
    Hier hebben we nu de ov chipkaart in de Zuidtangent en in de metro net als in Singapore, maar in Maleisie kunnen ze weer wat van ons leren met de overzichtelijke busstations zoals in Leiden en Amersfoort enzo.
    In ieder geval zal het straks erg wennen zijn denk ik,vooral wat er de hele dag op het nieuws komt.
    Nog een leuk weekje in malakka en Singa Pura. liefs mam

• 11 Februari 2009 - 07:58

Arine:

na zo een geweldige reis die jullie hebben gemaakt en nog maken natuurlijk, moet de terugweg een peulenschilletje zijn voor jullie, toch hierbij een goede reis gewenst en geniet nog van jullie laatste dagen

• 11 Februari 2009 - 11:21

Ina En Gonny:

Geniet van de laatste dagen/uren in Azie!
    Goede terug reis en tot gauw!!!

Groetjes Ina en Gonny

• 11 Februari 2009 - 13:42

Coen:

Karin en Sanne hebben weer veel foto' op Flickr gezet. Ze verveelden zich zeker.

• 11 Februari 2009 - 14:15

Lotte:

Leuk om weer een nieuw verhaal te lezen! Het busstation in KL is inderdaad groot en druk! Hebben jullie al veel indiaas en maleisisch eten gegegeten? Het is toch weer anders dan chinees toch? Veel plezier nog in Malaka en natuurlijk in Singapore!
    De night safari is super leuk! En Bugisstreet en Little India. In Mustafa center hebben Javier en ik tot 3 uur 's nachts gewinkeld. Dat is ook een aparte ervaring. In MC zijn de prijzen vast en goedkoop en hoef je niet te onderhandelen. In alle overige winkels moet je wel flink afdingen.

x Lotte

• 12 Februari 2009 - 09:22

Marina:

Geniet er nog maar even extra van dan deze daagjes! En idd terug naar huis gaan heeft ook zo zijn voordelen :-)!

• 12 Februari 2009 - 20:46

Merel:

Wat een mooie verhalen.. geniet er nog maar even goed van, voor je 't weet is het voorbij! :) Heel veel plezier nog dit laatste weekje en hopelijk tot snel!

liefs Merel

• 15 Februari 2009 - 20:12

Margreth :

Lieve Sanne en Karin, het laatste dagje gaat beginnen.Ik hoop dat het inpakken lukt en je niet teveel mee terug sjouwt,maar aan de andere kant is een herinnering toch ook wel fijn voor later als jullie oud zijn en niet meer van die reisjes kunnen maken. O.K. Tot op Schiphol!!!!mamski

• 17 Februari 2009 - 07:18

Lotte:

Goede reis!!!

Tot morgenavond!

x L

• 17 Februari 2009 - 12:37

Karin:

Hallo lezers,
    We staan op dit moment op Singapore Airport te wachten op het vliegtuig. Nog heeeeel even en onze reis zit er op.
    Allemaal bedankt voor jullie geweldige support deze periode.
    De laatste foto's komen nog op Flickr te staan.

Groetjes uit Singapore!
    Sanne&Karin

• 19 Februari 2009 - 20:47

Margré:

lieve Ka en Sa, Wat is het weer heerlijk jullie in de buurt te hebben en we zijn erg blij dat alles zo goed gegaan is. Het is toch een hele onderneming geweest.Volgende keer niet meer zo lang hoor!!! mam

• 21 Februari 2009 - 14:58

Karlien:

Via ik geloof Merel kwam ik er pas achter dat jullie een blog bij hielden tijdens jullie reis. Inmiddels zijn jullie er alweer. Wat is de tijd gevlogen! Hopelijk hebben jullie het naar je zin gehad, maar als ik zo even gauw de foto's bekijk (de verhalen ga ik later misschien nog wel lezen), is dat wel gelukt!
    Succes met acclimatiseren!
    x Karlien