Gelukkig 2009 vanaf Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Gelukkig 2009 vanaf Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Gelukkig 2009 vanaf Bali

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

31 December 2008 | Indonesië, Bali

Iedereen een heel gelukkig 2009!
Onze jaarwisseling is 7 uur eerder, dus we zullen alvast in het nieuwe jaar hier aan jullie allemaal denken.
Maar eerst nog daarvoor:
De reis van Chiang Mai naar Bangkok was een ervaring op zich; 10 uur met de bus. Maar wel met het eten en de versnaperingen die je normaal in het vliegtuig krijgt. Op z'n tijd een drankje en een hapje. En 2 goede films op tv. Stoel achterover in de luie stand en genieten maar. Moeten ze in Nederland toch ook maar eens uitvinden.

Bangkok. Moeilijk te omschrijven zeg. Hectisch, anders, druk, maar ook mooi, apart, anders en gezellig. Eerst zijn we begonnen met een grote zoektocht naar een "normaal" hotel om in te slapen: we zaten in het gebied van de toeristen, de Khao Shan. Maar de guesthouses daar zijn nogal vies. Het behang komt van de muur, het stinkt en bij 1 kamer zag ik een kakkerlak wegschieten toen ik de deur open deed! Maar na lang zoeken toch een mooi hotel gevonden: schoon, klein en met een zwembad op het dak. Wat wel nodig is met dit warme weer.
(Rikki Inn Hotel, Khao Shan. Voor het geval iemand ooit een goede plek wil in het oude Bangkok)
Het Paleis bekeken, veel rondgesnuffeld op de Khao Shan met alle souvenirs en koopjes en veel street-food: Noodles en Loempiaatjes. HEERLIJK.

Met de Kerst in een Veel-sterren Hotel geslapen om eens bij te komen in luxe na al onze vorige "budget"-slaapplaatsen. En tussen 18-19.00 uur een gratis biertje bij het zwembad. Eend en een varkenslapje in port/mosterdsaus voor eerste Kerstdag (20 euro in totaal kwijt, wat voor begrippen hier een fortuin is!). De stoombroodjes die over waren in laten pakken (take-away doggybag) en buiten op straat aan een bedelaarster gegeven. Het is tenslotte Kerst!

Na de Kerst naar Bali gevlogen (via Kuala Lumpur) en nu dus op Bali. Maar weer eerst na een grote zoektocht voor een slaapplaats: Het is hier hoogseizoen en echt ALLES ZIT VOL! Dus eerste nacht in een duurder hotel en nu in een gezellig guesthouse. Strand om de hoek, dus wat wil je nog meer?!
Op 30 december een brommertje (met versnellingen) gehuurd en naar de zuidpunt gereden, waar een mooie tempel gebouwd is op de rosten boven de zee. Stokje in de hand om de apen op afstand te houden :-)
Daarna de terugweg..... denk aan Amsterdam, spitsuur, dronken automobilesten... en dat valt dan nog mee!!! Levensgevaarlijk hier tijdens de spits! Maar gewoon aanpassen en doorcrossen. Zonder brokken heelhuids thuisgekomen en heel hard gelachen onderweg, omdat het een avontuur op zich was. Geweldig!

En nu uitkijken op de hoge golven, biertje erbij en wachten op het nieuwe jaar. We missen hier wel de overheerlijke oliebollen, die kennen ze niet. Maar het vuurwerk knalt al avonden lang aan het strand de lucht in, dus we zijn benieuwd wat het om 0.00 uur zal doen!

Volgende week komen Riet en Gerard naar Bali om samen met ons van dit mooie eiland te genieten.

Wij wensen iedereen een geweldig 2009 toe, met veel gezondheid en vooral veel reisplezier voor iedereen!
En natuurlijk gezonde en mooie baby's voor al die zwangere dames in onze vriendenkring :-)

Heel veel groetjes vanaf Bali
Karin & Sanne

Foto's: http://www.flickr.com/photos/21468218@N04/
(Helaas hebben we momenteel problemen met het uploaden van nieuwe foto's, dus even geduld svp)

• 31 December 2008 - 08:54

Anne:

Jullie ook een heel fijn en gelukkig 2009!

• 31 December 2008 - 10:04

Lotte:

Gelukkig 2009!!!!!! Hier is het nog oud jaar en het vriest! Brrrr
    Ik ga nu even de foto's bekijken. Leuk!
    x L

• 31 December 2008 - 14:06

Marleen:

Ik wens jullie ook een fijne jaarwisseling! Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken! En China ... dat herken ik nog (2 jaar geleden in Beijing, X'ian, ... geweest). Zijn jullie nu al bijna een maand in Thailand? Wow! Veel plezier!

• 31 December 2008 - 14:34

Wilma En Rien :

wereldvrouwen van uit het koude moederland
    (p/m -7 en -10 graden)
    een gezellige oude
    jaars feestje toe gewenst en een heel
    gelukkig en gezond
    2009 van uit zevenaar
    ga nog maar even verder met jullie ontdekkingsreis

liefs en groetjes

• 01 Januari 2009 - 14:22

Margreth :

Lieve Sanne en Karin,

GELUKKIG NIEUWJAAR, 2009

liefs margre

• 01 Januari 2009 - 14:29

Margreth :

Kasa, schitterend dat jullie toch hebben meegedaan met de Nieuwjaars Duik. Mooi gezicht met die Unox muts en een palmboom op de achtergrond. Ik mis wel een beetje de dampende kom ertwensoep in je hand. Maar daar zullen wij binnenkort van smullen als we staan te kleumen bij de Nieuwjaarsborrel in de garage op het Plein. Gelukkig is er dan een vuurtje en glühwein.Doei dan maar

• 02 Januari 2009 - 09:44

Dieneke Oranje:

fijn dat jullie zo genieten! Ook een heel gelukkig 2009!
    Zo te zien houden jullie het goed zo lang uit zonder Nederland!
    Prachtige avonturen!
    lieve groeten vanuit een koud Nederland, maar het dooit alweer! Toch hopen we nog op een Elfstedentocht. Voor jullie erg ver weg die gedachte lijkt me!

• 03 Januari 2009 - 09:49

Maria & Jan:

Beste Karin en Sanne
    Het nieuwe jaar is alweer 3 dagen oud maar toch een heel gelukkig en gezond 2009 gewenst.
    Geniet maar goed van het mooie weer want hier hebben we nu 8 graden onder nul[ook mooi].
    We hebben jullie foto's bekeken en weer een nieuw standje gevonden haha.
    Nog een fijne reis en groetjes Maria en Jan.

• 03 Januari 2009 - 11:31

Walter:

Hoi Dames Reiziger,
    Een goede gezondheid en een gelukkig en voorspoedig 2009.
    Was een paar weken weg , dus Laos en Thailand kwamen als mosterd na de maaltijd.
    Zo.n bus kennen we hier ook : Zo reisde ik Royal Class naar Andorra.
    Veel plezier , gaan jullie nu Balinese dansen leren? Walter

• 03 Januari 2009 - 16:50

Esther En Orfea:

Lieve meiden,

wij wensen jullie een gezond, gelukkig,warm, rustig, energiek, rijk, vrolijk, eerlijk, daadkrachtig, vrij en licht 2009 toe!!!

We zijn weer helemaal bijgelezen... wat een heerlijke verhalen.
    En wij bedanken jullie voor de twee lieve kaartjes die we op dezelfde dag ontvingen (komisch hè)
    Wij zijn ook erg benieuwd naar die oude massagetechnieken.

Het is hier al een dikke week lekker koud vriesweer. Er wordt volop geschaatst. Esther heeft deze week een paar keer haar noren uitgeprobeerd op de Flaes bij de Bockenreijder (Esbeek). De 2e keer was ik erbij en heb toen genoten van al die schaatsende mensen. Ik niet hoor, ik hou het wel bij skieen.
    We hebben lekker oud en nieuw gevierd, ons bijna ziek gegeten aan oliebollen, kipspiesjes en lekkere kaasjes.
    Op nieuwjaarsdag een heerlijke duik gemaakt niet in maar bij 't Zand in Alphen. Er was geen wak gemaakt vanwege gevaar voor de schaatsers, in plaats daarvan 2 megagrote containers gevuld met water. Evengoed koud. mocht als trofee een flesje water met een bodempje zand meenemen. "Echt 't Zands water" Esther ving me op met de badjas in de aanslag en hup snel snel met de autoverwarming op 30 naar huis gereden...
    Inmiddels heb ik al heel wat kilometers gereden, echt te gek dat autorijden, nu snap ik het pas!
    We gaan zometeen lekker kneuterig gourmetten bij Mandy en johanne.
    Veel liefs, kussen en knuffels van Esther en Orfea
    En geniet, geniet, geniet

• 04 Januari 2009 - 10:27

Theo En Francine:

Karin en Sanne van ons ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Heel veel plezier op Bali samen met pap en mam.groeten uit Vlierden.

• 04 Januari 2009 - 19:43

Ilona:

Hallo meiden,
    Gelukkig 2009!! Veel plezier met Riet en Gerard. Victor kan niet wachten tot carnaval en de laatste tijd vraagt zelfs Maureen wanneer jullie terugkomen ;-)
    Dikke zoen

• 05 Januari 2009 - 15:15

Pol En Lieve Decavel:

wij wensen jullie een
    een super 2009 en een be'houden thuiskomst.
    Wij zijn de vlaamse reis-vrienden van Riet en Gerard

• 10 Januari 2009 - 14:06

Stalker183:

Hoi Dames,

jullie ook een gelukkig 2009. Excuus voor de late reactie, ik was nogal druk de laatste tijd. Mijn nieuwe jaar begon zelfs iets eerder dan die van jullie, ik lag al weer op 1 oor toen jullie elkaar een gelukkig nieuwjaar konden zoenen. Als jullie weer terug zijn dit jaar, moeten we maar eens afspreken, ik zou jullie avonturen graag een keer van jullie zelf willen horen. Nou de groetjes vanuit het koude nederland van een grote koekenbakker.

• 14 Januari 2009 - 20:12

Gertrude:

jazeker een fantastisch jaar toegewenst, mogelijk op een bepaalde manier iets of wat saaier voor jullie dan 2008.
    maar, Eragon en zijn draak heeft daar een oplossing voor! Want deze mooie triologie mond uit in een triologie+. Het derde boek eindigd met de zin dat het eindigd met boek 4!!!!!!
    was ik blij? Neeeee, maar goed een mooi nieuw vooruitzicht. Het is maar dat jullie het weten.
    verder bedankt voor al jullie kaartjes. Ceel doet het erg goed op school. We bouwen het heel rustig met hem op.
    liefs

• 14 Januari 2009 - 22:46

Marianne En Joep:

Lieve reizigers,
    De drie wijzen zijn nu al op terug reis, maar het jaar is nog piepjong, dus een sprankelend en voorspoedig 2009. Wij genieten van jullie verhalen. veel plezier op Bali en als het zover is een goede terugreis. Veel liefs, Joep en Marianne