Bergje op en watertje af - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Bergje op en watertje af - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Bergje op en watertje af

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

19 December 2008 | Thailand, Chiang Mai

Foto's: http://www.flickr.com/photos/21468218@N04/

Na het vorige bericht zijn we al snel met de minibus (en veel wagenzieke mensen) naar Pai vertrokken. Een mooie reis van 3 uur zigzaggend door de bergen van Noord-Thailand.
Daar aangekomen met moeite een guesthouse gevonden: alles zat vol met Thaise toeristen! Zijn we echt niet gewend. 's Nachts liggen rillen van de kou; overdag verbrand in de zon.
De eerst dag 2 fietsen gehuurd en vol goede moed aan de tocht begonnen richting waterval. Onderweg kregen we applaus en er was zelfs een Thai die ons persoonlijk een hand wilde geven, omdat wij aan het fietsen waren. Toen had er toch wel een belletje bij ons moeten gaan rinkelen :-) Na 3 (!) uur berg op, afwisselend fietsend en lopend, eindelijk bij de waterval. Uurtje bijgekomen en in 15 minuten bergafwaarts weer terug in het dorp. Die Hollanders toch!
De dag erna maar een brommertje gehuurd om de rest van de omgeving te bekijken. Was wel spannend in het begin; ze rijden hier namelijk LINKS! Dus bij elke kruising en bij elke bocht maar als een mantra herhalen: LINKS RIJDEN - LINKS RIJDEN. Alles goed gegaan hoor ;-)
Daarna weer terug naar ons vertrouwde Chiang Mai (met weer veel wagenziekte in het busje...) en daar een trekking voor 2 dagen geboekt.
Dag 1: Lopen, lopen, lopen de bergen in, door de jungle, naar een Noord-Thaise stam. Met een groep van 20 mensen en 2 gidsen. Daar in een klein hutje (minus 1 muur) op een bamboe-ondergrond geslapen (nou ja, "wakker gelegen") en lekker douchen en badderen in het riviertje. Kampvuurtje, dansje en lokaal muziekje, heerlijk eten etc. En toch het gevoel van een 5-sterren hotel hebben! Geweldig.
Dag 2 weer lopen, lopen, lopen en toen op naar de olifanten. We mochten een uur op een olifant rondrijden. Karin netjes in het stoeltje en Sanne natuurlijk op de nek van de olifant, met haar benen tussen de oren. Blijkbaar een mama-olifant, want een kleintje bleef maar rondrennen rond onze olifant.
(Ik durf bijna niet te vermelden dat onze "bestuurder" een schroevendraaier in zijn hand had om in de olifant te kunnen porren zodat ze goed zou luisteren....)
Daarna veel mail-adressen uitgewisseld omdat de groep na de lunch zou splitsen. De enthousiastelingen gingen nog een nachtje de jungle in. Wij gingen met een bamboe-vlotje de rivier af. (WAAAAA een dikke, hele grote spin op Karin d'r voet.) In de auto naar de waterval met natuurlijke glijbaan. En toen het beste van de hele trip: White Water Rafting! Helmpje op, reddingsvest aan en roeien maar. Stoer zeg, zo op het woeste water de rivier afzakken. Goed je voeten vastzetten en op tijd het touw vastgrijpen als de gids het zegt. En ja, jullie raden het al.... daar ging iets mis: Sanne grijpt net iets te laat het touw vast, botst tegen mij (Karin) aan, waardoor ik voorover de boot uit kukel, over de kop, helemaal onder water. Het enige wat ik kon bedenken was: o jee, als ik mijn hoofd maar niet stoot! Maar binnen een paar seconden had de gids mijn reddingsvest al te pakken met zijn peddel en trok me zo weer richting boot. En ik kon alleen maar gierend van het lachen weer de boot in klimmen. Kort gezegd: een zeer geslaagde, gezellige trekking!
Morgen met de bus naar Bangkok, waar we Kerst gaan vieren. De guirlandes en de Kerstmutsen zijn al gekocht. En op 27 december vliegen we naar Bali voor Oud&Nieuw! Goed vooruitzicht, he?!
Iedereen een geweldige Kerst toegewenst, met veel sneeuw, lekker eten en vooral gezelligheid.
Heel veel groetjes weer uit Thailand,
Sanne en Karin

• 19 December 2008 - 10:10

Margre:

Ho,ho,ho, de Kerstman komt er aan hoor je wel.Ik rij nog liever op een arrenslee door de lucht dan raften zoals jullie door een riviertje. Maar ja Sanne heeft altijd degelijke dingen leuk gevonden zoals de Puy de Dome afspringen hangend aan een matras.In ieder geval is het erg leuk het hier allemaal te volgen.Ook bij de lange nekken geweest? Gezellig Kerstfeest in Bangkok jullie beiden.mam

• 19 December 2008 - 15:06

Lotte:

Leuke verhalen! En leuke foto's. Deed het niet pijn aan je billen om zo de waterval af te glijden?

Ik ben nu in Vijfhuizen. Helpen voor de kerst, maar ik heb nog niks gedaan! Moet maar gauw aan de slag;-)
    x L

• 19 December 2008 - 18:27

Petry:

Heel veel plezier in Bangkok! Wij gaan onze kerst en oud & nieuw dan ook maar ver weg vieren!! dikke kus van Erwin, Petry en Lotte!!

• 21 December 2008 - 11:15

Margre:

Hoi kerstvrouwen, deze foto heb ik nog niet gezien voordien. Hier zijn de kerstvoorbereidingen in volle gang.tot dan dan maar!mam

• 22 December 2008 - 09:22

Lotte:

Leuke kerstfoto!
    x L

• 23 December 2008 - 02:50

Stalker183:

Hoi Dames,

sportief hoor, met de fiets de berg op. Jullie zullen wel erg blij zijn geweest toen jullie boven waren.
    Dat van dat links rijden klinkt mij nu ook heel bekend. Ik ben namelijk op dit moment op vakantie bij familie en hier rijd ok alles links. Wel lastig als je het niet gewend bent.
    De olifanten rit lijkt me ook wel erg spannend en ik denk niet dat je heel erg veel zorgen hoeft te maken over die schroevendraaier, het zal wel wreder lijken dan dat het is, een olifant heeft een erg dikke huid, ondanks dat denk ik wel dat er dier vriendelijkere methodes moeten zijn om het dier aan te sporen. Nou veel kerst plezier in Bankok en ik hoop nog wat van jullie te lezen voordat jullie op Bali oud en nieuw gaan vieren.

• 23 December 2008 - 11:33

Nelly Janssen:

Hoi Karin en Sanne
    Ik wens jullie fijne Kerstdagen en een Gelukkig en gezond reizend 2009

• 23 December 2008 - 18:35

Marika:

Weer een super verhaal! Veel plezier in het deluxe hotel in Bangkok!

Een hele fijne kerst!
    Liefs van Femke, Floortje, Leon en Marika

• 24 December 2008 - 12:58

Rien/wilma:

hoi globbetrotters
    zo zie je nog eens wat van deze aardbol en de
    wereldbevolking, en leuk dat het thuisfront
    daarvan mag meegenieten
    wij hebbenjullie verhalen gelezen ende foto,s gezien, super hoor.mogen wij nog meer van jullie belevenissen
    mee genieten?
    veel plezier nog en prettige kerstdagen en uiteraard een leuke jaarwisseling en goed begin in goede gezondheid
    groetjes en liefs
    wilma en rien
    m.hendriks92@chello.nl

doeiiiii

• 24 December 2008 - 15:45

Eliane:

Hello Karin en Sanne,
    De mutsen en de guirlandes staan jullie prachtig !
    Hier geen sneeuw maar de kerstsfeer valt niet te ontlopen.
    Een fijne, gezellige en warme kerst in Thailand!
    Eliane

• 24 December 2008 - 15:45

Eliane:

Hello Karin en Sanne,
    De mutsen en de guirlandes staan jullie prachtig !
    Hier geen sneeuw maar de kerstsfeer valt niet te ontlopen.
    Een fijne, gezellige en warme kerst in Thailand!
    Eliane

• 27 December 2008 - 11:18

Groet Uit Dongen:

leuk weer alles gelezen te hebben. De kerstman hebben wij weer weg gestuurd. Gaan ons nu klaar maken voor oud en nieuw. Dus olie bollen bakken etc. en dan naar ameland. linkt ook best ver.
    Een heel goede jaar wisseling succes met al het vuurwerk op bali zal wel veel geknal zijn.
    Karin en Sanne wij zeggen al vast gelukkig nieuw jaar.

• 27 December 2008 - 12:17

Hanneke En Evert:

Lieve Sanne en Karin,
    Blij dat jullie zo'n fantastische reis hebben! En nu op naar Bali (wij zaten ooit in Lovina Beach) Hier is geen sneeuw maar wel vorst dus de schaatskoorts slaat toe.Alvast een feestelijke jaarwisseling en een reislustige start voor 2009 liefs Evert/Hanneke
    PS we zijn trots op jullie.

• 29 December 2008 - 15:20

Gonny:

Hallo Meiden,

Nu dus op Bali nieuwjaar vieren. Geniet er van en een fijne jaarswisseling!

Groetjes Ina en Gonny