Slaapbus, rijstveld, Hue & Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Slaapbus, rijstveld, Hue & Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Slaapbus, rijstveld, Hue & Hoi An

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

07 Oktober 2008 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal! Fijn dat onze website zo goed bezocht wordt door jullie allemaal.

Ondertussen zitten we na een lange reis in Hoi An. Zondagavond zijn we om 18.00 uur vertrokken uit Hanoi voor een lange reis in de slaapbus. Ja een echte slaap-bus. Stel je een gewone touringcarbus voor, maar dan zonder stoelen en met stapelbedjes! Onvoorstelbaar dat een gemiddelde Nederlander daar in past. Sanne pastte net in haar bedje, maar ik (Karin) moest op mijn zij liggen met de knieen omhoog; net te lange benen. Stel je voor broertje(s): jullie zouden er dus echt noooit in passen!
Door de DMZ gereden (Coen, dank voor de "geschiedenisles" . Hier nog wat voor je om op te zoeken.) met een waarschuwingsbord voor NIET NAAST HET PAD LOPEN! MIJNEN.
's Morgens om 08.30 uur aangekomen in de kustplaats Hue: daar werden we belaagd door alle hoteleigenaren of we aub wilden blijven slapen. Nee dus, niet na zo'n gebroken nacht... Dus lekker het stadje bekeken (ook in een cyclo gezeten: fiets met voorzit / riksja) en daarna om 14.00 uur door met de bus naar Hoi An. Onderweg Vietnam gezien zoals je verwacht: rijstvelden met waterbuffels en mooie ranke kraanvogels. Geweldige rit!!!
In Hoi An een klein hotelletje gevonden (zonder raam vandaag, morgen met raam) en heerlijk eten hier: vis in bananenblad, veel lokale gerechten zoals Cao Lao en goedkoop en lekker Ba Ba Ba (=333) Bier.

Af en toe missen we China wel; vooral in Hanoi hadden we er last van. Maar hier in Hoi An is het helemaal geweldig. Aardige Vietnamezen, iedereen spreekt een woordje Engels en het belangrijkste misschien: gevoel voor humor. (Af en toe ver te zoeken bij de Chinezen.)

We zijn miljonair: VND 100.000,- is 4 euro voor ons. Dus af en toe duizelt het ons van de nullen.
En als goede miljonair moet je toch kleren op maat laten maken?! Dus vandaag ook bij een kleermaker geweest (een van de honderden hier) om voor beide iets te laten maken. (7 euro p.p.)Zijn er nog leuke feesten in het verschiet waar we het kunnen showen?
Morgen eindelijk het langverwachte strand: 4 km op de fiets naar de zee. (Vlakbij China Beach)

Groetjes vanuit een zonnig, zwetend, 33 graden Vietnam,
Karin & Sanne

• 07 Oktober 2008 - 14:49

Margre:

Wat maak je ons toch weer jaloers met het strand en de 33 graden. Dit jaar zelfs geen enkele keer op het strand geweest. Het is natuurlijk wel indrukwekkend die rijstvelden en die Vietnamese hoeden nu in het echt te zien.De maaltijd ziet er heerlijk uit Karin. Geniet nog maar van de zee en de kust ,wel voorzichtig he!mam

• 07 Oktober 2008 - 17:21

Petry:

Wauw, wauw, wauw.. weer helemaal geweldig!
    Leuk hoor!
    Dikke kus voor Zanne en Karol ;)!

• 08 Oktober 2008 - 19:02

Marika:

Hé jammer dat Hanoi een eerste minder leuke ervaring heeft opgeleverd. Lijkt ons wel weer ontzettend wennen aan een nieuw land en weer nieuwe cultuur en gewoontes. Geniet ervan en ik stuur jullie binnenkort weer een lange email met onze belevenissen.
    Dikke knuffel, Leon Marika Femke en Floortje

• 09 Oktober 2008 - 07:47

Orfea:

Lieve San en Ka,

Wat een ervaringen allemaal. Ik geniet met jullie mee. En jullie schrijven er leuk over. Regelmatig, vooral als jullie moeten improviseren moet ik aan Ghana denken. Zo moet reizen zijn!
    Ik hoop dat jullie heerlijk hebben genoten op het strand.

Kus van Orfea

• 09 Oktober 2008 - 17:37

Donovan:

Hallo sanne,
    Ik heb zondag ook op een paard gezeten, ik zag op de foto dat jij ook op een paard hebt gezeten. Heel veel groetjes van Donovan

• 09 Oktober 2008 - 17:41

Willeke & Yvonne:

Hallo sanne,
    KLinkt goed allemaal! Wij werken ondertussen wel door..... Vandaag hadden we een heerlijk broodje shoarma (daar doen we het dan weer voor!)
    liefs Willeke & Yvonne