Good Morning Vietnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Good Morning Vietnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Good Morning Vietnam!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

03 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Na de treinreis van Chendu naar Beijing die 34 uur duurde (we hadden de softsleeper en lagen nu met 2 volwassenen en een kind in de cabine. We waren omgedoopt tot auntie en de reis was een stuk rustiger en comfortabeler dan de andere treinreis) hebben we nog even genoten van China. Heel China heeft vakantie deze week dus het was een stuk drukker dan onze eerste week. Eigenlijk wilde we heel graag het Summer Palace zien maar degene van het hostel zette grote ogen op en zei dat het er wel heeeel druk was. En als een Chinees dat zegt dan is het echt heeeel en heeel en heeeel druk. Bij het hijsen van de vlag op 1 okt (birthday van China) waren al 190.000 mensen op het plein.
Dus we hebben ons gevoegd in de drukte van Beijing en genoten van een in plakjes gesneden Peking eend.

Gisteravond laat kwamen we na een vliegreis in Hanoi aan. Gelukkig hadden we een pickup van het vliegtuig want alles is hier weer anders. En in het donker ziet het er ook nog een beetje groezeliger uit.
Dus vanmorgen was het:
Good Morning Vietnam!!
Een heel ander land, vriendelijke mensen en druk verkeer met heel vele brommers (de brommers maakten geen geluid in China en hier wel, wat een verschil). We 'wonen' nu in het Old Quarter van Hanoi. Kleine straatjes, veel street food en bedrijvigheid. Veel franse invloeden zijn nog te zien. Niet alleen de gebouwen maar ook het eten!! Mmmm lekker stokbrood met brie! En mierzoete heftige koffie. Wat een vakantie.
Dus weer lekker wennen aan een ander land, hitte, mensen, taal en cultuur. Een heel nieuw avontuur.....
Heel veel groetjes Ka en Sanne

Vervolg op 4 oktober 2008:
Vandaag ook weer de stad in geweest: Naar de Eerste Literaire Universiteit van Vietnam (11e eeuw) gegaan met de bus. De gammele stadsbus heeft gelukkig wel airco en een lekker klassiek muziekje op de achtergrond. Universiteit was prima. Daarna naar Ho Chi Min - area geweest. Normaal ligt HCM himself hier opgebaard (terwijl hij gecremeerd wilde worden) maar nu is hij voor onderhoud naar Rusland, dus helaas gesloten. Des al niet te min was het wel een mooie buurt met koloniale Franse huizen van allerlei ambassades.
In de middag maar weer naar de hostel-kamer met Airco gevlucht... het is niet alleen heet op straat, maar o, wat een herrie!! Hanoi is blijkbaar niet helemaal onze stad. Dus maar meteen een bus geregeld die ons morgen (5 okt) naar de kustplaats Hue brengt en daarna naar Hoi An: lekker een paar dagen aan het strand (zonder herrie?!).

Fijne dierendag!
San&Ka

• 03 Oktober 2008 - 07:50

Margre:

Good morning,voor jullie good afternoon Vietnam. Ik had het willen smsen na- dat jullie het vliegtuig ingingen,maar niet van gekomen,zeikenhuis,je weet wel.Heel veel kijkplezier en een mooie tijd in Vietnam. Al een Vietnamese loempia gegeten met Coen van de week.kus mam

• 03 Oktober 2008 - 13:21

Ayse:

Hallo reizigsters,

De koffie is lekker he! Ik zal kijken of ik nog lekkere eettentjes weet voor jullie. In Vietnam hebben we echt heel lekker gegeten.

Kus,
    Ayse

• 05 Oktober 2008 - 08:15

Hanna En Gertrude:

Hanna; ik denk dat jullie het daar wel leuk hebben.
    Ceel: ga maar lekker kijken, gewoon dingetjes
    Gert: lekker uitgerust aan het strand? Heb je nog iets te lezen bij? Ik ben inmiddels begonnen met "de oudste". Ik weet nog niet of ik hem helemaal ga uitlezen, het is een flinke pil en het schiet niet echt op.
    Hanna wil jullie laten weten dat ze naar het volgende badje mag, ze gaat nu voor Otter. Hierna mag ze voor A op.
    Ceel wil jullie vertellen dat hij lekker geslapen heeft en dat we net t-v hebben gekeken. Ceel wil weten of jullie ook wel eens t-v kijken?

• 05 Oktober 2008 - 11:16

Evert En Hanneke:

We lezen (nu pas) jullie avonturenb en zijn jaloers. Wat een schitterende ervaringen. De mooie site doet ons meegenieten.Hopelijk treffen jullie een parelend strand aan zonder herrie. We houden ons op de hoogte.Veel genoegen en goede reis

• 05 Oktober 2008 - 13:27

Coen:

Als jullie lekker aan het strand liggen wil ik even wat moderne geschiedenis toelichten. Tijdens de Vietnam oorlog (1957-1975) startten de Vietcong en het Noord-Vietnamese leger op 30 januari 1968, de dag van het Tet feest, het zogenaamde Tet-offensief om de oorlog in hun voordeel te beslissen.
    In Hue ontaardde dat offensief in een slag om de stad, die ruim een maand heeft geduurd, waarbij een groot deel van het historische centrum werd verwoest.
    Mede door het Tet-offensief, een pyrrusoverwinning voor de Amerikanen, kantelde de publieke opinie omdat men inzag dat die oorlog uitzichtloos was. In 1968 begonnen in Europa en USA de massale anti Vietnam demonstraties

• 05 Oktober 2008 - 18:39

Arine:

eindelijk de site gevonden. Andere pogingen de afgelopen weken mislukten. Heb nu dus wel lekker veel te lezen,blijf genieten meiden.

• 05 Oktober 2008 - 19:46

Mart:

He lieverds,
    Misschien komen jullie mijn zus en Huig tegen want die zijn vanmorgen voor hun huwelijksreis naar Viëtnam vertrokken!!!
    Tot mails. Dikke kus

• 06 Oktober 2008 - 09:37

Gonny:

Good Morning Lady's
    Neem in Hoi An en in Hue de tijd. Mooie dingen te zien. Neem een Ba Ba Ba!!! Proost !!! Als jullie kunnen die My Lay ook aan, heel indrukwekkend!

• 07 Oktober 2008 - 12:06

Lotte:

Hoi S&K,

Leuk om weer de nieuwe avondturen te lezen. Blijven jullie lang in Hue en Hoi An? Jullie hebben al veel gezien zeg! Javier en ik zijn afgelopen weekend naar Apeldoorn geweest om Yaya nog even te zien. Het gaat heel goed met haar. Jammer dat ze alweer bijna vertrekt.

Dikke kus L