Saigon en Mekong-delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Saigon en Mekong-delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Saigon en Mekong-delta

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

22 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal!
Daar zijn we weer met een nieuw bericht.

Afgelopen zondag zijn we (met een tour) voor 3 dagen vertrokken naar de Mekong-delta. We zijn begonnen met een mooie busreis naar Cai Be, waar we in een boot zijn gestapt om naar de floating market (drijvende markt) te varen. Heel mooi om te zien hoe de mensen hier met het water leven. Ze leven op het water, verkopen op het water, kweken alles in het water, wassen, plassen, baden en reizen over water. De Mekong zelf is bruin van alle slib enzo die door het water meegevoerd wordt; allemaal uit Laos en Cambodia naar Vietnam.
Daarna zijn we weer verder gevaren en hebben we gezien hoe kokos-snoep, popcornkoeken en de lokale drank gemaakt wordt. (Dat maakt de tour goedkoop!) De lokale drank is een nogal sterk brouwsel, wat maanden staat te trekken in een fles met een slang er in en ook nog eens een vogel. (Met alles er nog op en aan!!) Het zou potentieverhogend zijn, maar de heren van de groep die wilden drinken, verbleekten allemaal bij de aanblik van de vogel in zijn verenkleed.
Met de ferry weer over de Mekong richting Chau Doc (noorden) en over een superbumby-weg. Blauwe billen en eelt kweken om straks beter in Cambodia de bus te kunnen trotseren.
In Chau Doc lekker gegeten en geslapen (tour kost ons 7,50 p.p.p.d. inclusief hotel, ontbijt en 1 x lunch) Dag erna richting de hoofdstad van de regio gegaan: Can Tho. 's middags vrij gekregen en 's avonds toch maar gevallen voor een lekkere pizza ipv de dagelijkse portie noodles en rijst. ;-)
Dag erna naar de drijvende huizen geweest, met roeibootje voor 2 (onze persoonlijke roeister van 14 jaar oud maar een dikke fooi gegeven: ze had het verdiend! Zo kunnen we dus toch de plaatselijke bevolking wat steunen.)
Nog een markt en een rijstfabriek aangedaan en na 3 dagen weer terug naar Saigon.
De stad hadden we daarvoor al bekeken (mooi en druk), dus hebben we vandaag weer een heerlijke relax-dag ingelast. Uitslapen, tv, hapje eten en wat lezen. Want morgen stappen we in de bus die ons in 6 uur naar Cambodia brengt. In eerste instantie hadden we zelf willen gaan, maar toch weer via een tour geboekt, omdat je blijkbaar niet zelf je visum kunt regelen bij de grens. (Sommige mensen moesten hierom terug naar Saigon....)
Dus dit was het laatste berichtje uit Vietnam! Volgende keer zitten we in Cambodia.
Vergeet niet af en toe te kijken op onze foto-site: http://www.flickr.com/photos/21468218@N04/

• 22 Oktober 2008 - 08:36

Margre:

Weer indrukwekkend. Vooral die slang en die vogel in de drank. Ik dacht eerst dat het een rubberen slang was die voor zuurstof zorgt,maar nu denk ik dat het een dierlijke slang geweest moet zijn met al zijn gif.Moet er nog eens hard over nadenken of mijn lichaam dat eten daar wel aan kan ter zijner tijd.Eerst maar wachten op mijn eigen slang in het AMC, je weet wel waar.Kusjes en goeie busreis met een goeie driver!Margré

• 22 Oktober 2008 - 08:55

Petry:

sanne, sanne, sanne hoor ik alleen maar als ik jullie gave foto's zie!en karin dan? oke, ook een keer karol!

• 22 Oktober 2008 - 12:12

Gonny:

Hallo meiden, Cambodia....geweldig!!!
    Neem de tijd,vooral Ankor Watt en Ankor Thom. Er is veel te zien als het je het interesseerd!
    Wij vonden het geweldig.
    Zitten jullie in Siem Riap??
    Geniet ervan!!
    Groetjes, Gonny

• 23 Oktober 2008 - 09:02

Lotte:

Hebben jullie het drankje geproefd? Ik zou het niet durven met een dode vogel erin. Nu maar eens de foto's bekijken!

x L

• 23 Oktober 2008 - 19:56

Ma Riet:

geweldig jullie genieten spettert van het verhaal en foto s af.Heb van avond bijgelezen en gekeken.Indrukwekkend.Benieuwd of jullie ook weer moeten wennen aan Cambodja en zijn mensen Kus voor 2 Ma Riet

• 06 November 2008 - 11:36

Tante Ton:

Zie nu pas mijn straatnaambordje!!!!!
    Beroemde tante hè!!!
    Kunstenaars worden vaak niet in eigen land erkend, vandaar dat ik ook maar naar het buitenland ben gegaan!!!!
    Blijf genieten, meiden.
    Dikke kus,