Big Buddha Leshan en 3000m hoog - Reisverslag uit Chengdu, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Big Buddha Leshan en 3000m hoog - Reisverslag uit Chengdu, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Big Buddha Leshan en 3000m hoog

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

20 September 2008 | China, Chengdu

Daar zijn we weer. Alweer dank jullie allemaal wel voor alle berichten. Elke keer weer fijn om te lezen!!!

Donderdagochtend met de bus 2 uur reizen naar Leshan: daar naar de Big Buddha geweest. Errug groot!!! 1 oor is al 7 meter lang, hele beeld is 71 meter hoog. Sanne past denk ik wel in zijn kleine teen.
Voor meer info:
(De Nederlandse wikipedia heeft weinig info.)

Daarna weer terug met de bus naar het centrum en daar weer een bus genomen naar Emei: daar zijn we gaan slapen in het Teddy Bear Hotel: 8 euro voor de prima kamer. 2 euro extra voor de airco haha!
Het hotel ligt aan de voet van de Emei Shan (Shan = berg). De Emei Shan is een van de 5 heilige Boeddhistische Bergen. De ochtend erop hebben we om 06.30 uur de bus genomen (2 uur rijden!) richting de top. Daar aangekomen was het MISTIG, NAT EN KOUD! We leven echt met jullie mee in het koude Kikkerlandje. Dus: Lange broek aan, dikke regenjas en klimmen maar. Gelukkig stond er na 15 minuten traplopen een gondel klaar... die hebben we maar genomen naar de top. (De terugweg van de top naar deze plek hebben we wel gelopen: 2 uur traplopen naar beneden. Ben blij dat we dat niet omhoog hebben hoeven doen. Respect voor degene die het wel doen. Zoals de enkele monnik die om de 5 stappen knielt op de trap voordat ie dan weer doorgaat.)
De top op 3000 meter hoogte: 2 geweldige tempels, een enorm gouden beeld met olifanten, 100-en Chineze, maar o zo mooi! Helaas was het uitzicht: wolken, wolken,wolken en nog eens wolken. 5 procent van de dagen in een jaar is de lucht hemelsblauw.
Naar beneden via de eeuwig-durende trap weer naar de bushalte: daar weer de bus genomen naar 1 halte lager: uurtje rijden in hoog tempo de berg af.
Daar weer aan de geweldig mooie afdaling begonnen en van 13.00-16.00 gelopen tot de 3e parkeerplaats: weer 40 minuten in de bus naar het beginpunt.
De berg staat bekend om alle apen die er in het wild leven en om eten komen bedelen. Helaas geen gezien.
Wel heel veel Chinezen die niet meer wilden lopen: dan huur je toch gewoon 2 mannen met een draagstoel in en laat je je daar als een keizer in vervoeren.
Vandaag rustig in het hotel en morgen de bus naar het noorden van de Sichuan: 10 uur (voor 13,- pp) rijden naar SongPan: met een beetje geluk kunnen we daar een paardentoer regelen en vieren we Sanne d'r verjaardag op de rug van een paard in de bergen. Mocht dat niet lukken, dan is daar in de buurt een geweldig natuurpark Jiuzhaigou (Staat op de Unesco Werelderfgoed lijst). Geen idee of er daar internet/mobo-bereik is. Anders zijn we de 27e weer in Chengdu.
Tot de volgende keer!

• 20 September 2008 - 13:22

Margre:

Zo Kleinduimpje,dacht je even echt in zijn teen te kunnen kruipen. Waarom moeten die boeddhabeelden zo ontzettend groot zijn?En kou hebben jullie dus ook meegemaakt. jammer alleen dat het zo nevelig was en je niet veel van de mooie natuur kon zien.Het lijkt me wel een mooie tocht geweest en ben dus weer benieuwd naar de volgende.kusjes, mam

• 20 September 2008 - 15:31

Leon:

hee karin en sanne, die foto van die twee chinese meisjes is hartstikke leuk. zijn dit mensen die jullie tijdens de reis hebben ontmoet ? Groeten aus Tirol (want daar zijn we nu) van Marika en mijzelve.

• 22 September 2008 - 18:56

Walter:

Hoi Avonturiersters,
    Ik geniet van jullie reisbelevenissen maar dat zet me ook aan het werk : uitzoeken via kaart en internet waar jullie gaan en staan. Hebben jullie het boek "Wild Swans" van Jung Chang gelezen?
    Daarvan ken ik Chengdu : Hiervandaan werd zij voor de heropvoeding naar het platteland van Cichuan gestuurd om boer te worden tijdens de Culturele Revovolutie.
    Mijn grote vraag : Hoe lossen jullie het "Wegwijzer" probleem op? Mijn collega's kregen in Peking een briefje van de receptie in het hotel en dat gaven ze aan de taxi-chaufeur. Hoe deden jullie dat tijdens de fietstocht in Xian.
    Groetjes en veel plezier bij alle nieuwe ontdekkingen. Walter

• 22 September 2008 - 20:36

Lieve Sanne,

Jammer dat het een werkdag is. Nog 1,5 uur NL tijd en dan ben je jarig!!!! Alvastg van harte gefeliciteerd. Neem je een lekker Chinees gebakje morgen? Ik geniet van jullie mooie verhalen. Je krijgt heel veel verjaardagskusjes.

• 23 September 2008 - 06:27

Ayse:

Hmm, sorry dacht dat het al de 24e was...dus eigenlijk moet er staan nog 1,5 dag te gaan ;-)
    Morgen weer een kans dus.

Kus,
    Ayse

• 23 September 2008 - 11:35

Astrid :

Hoi Karin en Sanne,

Volgens mij hebben jullie het reuze naar je zin, als ik zo naar de foto's kijk en de verhalen lees. Helemaal top! Sanne, alvast een hele fijne verjaardag gewenst! Hoop dat het gelukt is om dit op een paard door de bergen te vieren! haha, is weer eens iets anders.
    Heel veel plezier verder! liefs Astrid

• 23 September 2008 - 16:55

Margre:

hieperdepiep hoera!Sanne is in China al jarig dus van harte gefeliciteerd. Lekker Chinezen vanavond natuurlijk. Nou wij ook hoor.Gezellige dag saam. margre

• 23 September 2008 - 16:58

'tBerichtje was ook van Coen,CoMa dus

• 23 September 2008 - 16:58

'tBerichtje was ook van Coen,CoMa dus

• 24 September 2008 - 07:57

Lieve Sanne,

Nu mag het! Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Kus,
    Ayse

• 24 September 2008 - 17:24

Marina:

SANNE!! Je bent jarig... Gefeliciteerd!! Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben.
    Geniet ervan! Liefs, Marina

• 24 September 2008 - 17:25

Anoek:

GEFELICITEERD!!!!!!
    maak er een mooie dag van! wij prooosten met jullie pepsi max! kus van ons3! enne Gijs mist al die kroeltjes van jullie wel hoor!

• 24 September 2008 - 17:50

Walter:

Sanne ,hartelijk gefeliciteerd. Daar in China is het nu geloof ik al de 25e.
    Ik wens je veel geluk en avondturen in je nieuwe levensjaar. Walter

• 24 September 2008 - 20:33

Marika:

Hé Sanne,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Heeft Ka je in het chinees toegezongen? Hankie Pankie Shanghai.. hiep hiep hoeraaaaaaa!!

Dikke kuzzen, Leon, Marika, Femke en Floortje

• 24 September 2008 - 20:58

Wigwammers:

Hallo Sanne,
    Op deze manier vanuit de Wigwam gefeliciteerd met je verjaardag!
    Liefs Yvonne

• 25 September 2008 - 09:28

Mieke Gerard, Jourik:

Hoi, wat een fantastische reis maken jullie. Ik volg jullie belevenissen. Sanne heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Waarschijnlijk een verjaardag die je nooit meer vergeet omdat hij zo heel anders is dan alle andere.
    Voor jullie beide een dikke zoen en veel plezier!

• 25 September 2008 - 10:19

Elise:

Gefeliciteerd Sanne en de hartelijke groeten aan de suikerpoppen in China van mijnheer Berg.

• 25 September 2008 - 11:53

Heine:

hallo, Sanne gefeliciteerd met je verjaardsg. Leuk om jullie te volgen op de reis.Geniet en veel plezier, groetjes H

• 25 September 2008 - 19:54

Mart:

He meissies,
    Waarschijnlijk horen we pas na de 27ste hoe de verjaardag van Sanne op de rug van een paard is geweest, ben benieuwd. Heb net even een inhaalslag gemaakt qua lezen op de site. Wat een leuke verhalen, super tof. Goed ook dat jullie de tijd nemen om te zien wat je wil zien. Lekker genieten!
    Dikke kussen uit Utereg