PANDA'S - Reisverslag uit Chengdu, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu PANDA'S - Reisverslag uit Chengdu, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

PANDA'S

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

16 September 2008 | China, Chengdu

Hallo, daar zijn we weer.
Gister zijn we met het vliegtuig van Xi'an maar Chengdu gereisd. In de middag hebben we Chengdu bekeken, een wijk die bewoond wordt door Tibetanen. Chengdu op zich is niet een hele mooie stad. De bezienswaardigheden liggen ver uit elkaar.
Waar we al lang naar uitgekeken hebben zijn we vandaag gaan doen. De Panda's bezoeken! We zijn naar de plek geweest waar ze goed verzorgd worden en gefokt. Ze leven in ruime plekken en zijn zo schattig om te zien. We hadden ze wel mee willen nemen, maar ja dat gaat een beetje moeilijk als we een half jaar onder weg zijn. Anders hadden we het stiekum wel gedaan!!!
Het is vandaag een echte regendag dus de middag hebben we gebruikt om te relaxen en uit te rusten. We zitten in Sim's Cozy Guesthouse. Een hele mooie plek, ingericht op reizigers en een mooie tuin om in te relaxen.
Het eten is hier weer anders dan in Xi'an. Ze houden hier van gepeperd eten. De hotpot is hier erg populair. Een soort hetepeper fondue. De mensen hier hebben ook meer temperament. Leuk om dat te zien.
We kunnen hier foto's op de computer zetten op onze flickr.com staan ook foto's!! Je kunt ons vinden onder Karin&Sanne of http://www.flickr.com/photos/21468218@N04/
Heel veel groetjes en liefs
Ka en San

PS
Van de aardbeving die geweest is zien we niet veel. Wel hebben de mensen hier er onder geleden omdat het tourisme stil heeft gelegen en er zijn hier en daar scheuren gekomen. In de omliggende dorpen is het wel heel erg. Veel mensen zijn omgekomen en huizen verwoest. Nus als tourist is het hier goed te bereizen.

• 16 September 2008 - 09:19

Margre:

O lieve Sanne en Karin, wat ben ik jaloers als ik die beertjes zie. Ik zit hier met mauwende klauwende katten ipv die lieve beertjes. Maar ja die beertjes worden wel erg groot en Minoesj zat toch maar de hele avond op schoot gisteren. Ze maken het goed hoor. Tati loopt steeds met een boogje om Ziggy heen en Minoesj gaat af en toe bij Veronica op bezoek,kusjes,mam

• 16 September 2008 - 11:59

Marika:

Jee gaaf hoor!
    Leuke maskers trouwens!!
    Liefs van Marika

• 16 September 2008 - 12:28

Nieske:

Heeee hoi wereldburgers,
    Leuk, ik heb even bijgelezen op jullie site. Ik moet het toch even zeggen dat ik stiekem toch wel een klein beetje jaloers ben op jullie. Gelukkig lukt het me nog wel om jullie een hele mooie tijd daar te wensen.
    Wat een mooie beesten, die Panda's!
    Herkenbaar: dat gestaar. In India deed iedereen dat ongegeneerd, man vrouw / jong oud... Vanaf een meter afstand.
    Gewoon terugstaren is soms erg grappig.

Geniet! Ik zal zo nu en dan jullie belevenissen lezen.
    Een hartelijke groet vanuit het steeds kouder wordende NL.
    BRRRRRRRRRRRRRR
    x Nieske

• 17 September 2008 - 07:07

Gertrude:

ceel vindt de pandaberen het moois. Wel raar hoor, jullie zo ver weg. Komend weekend gaat Arien bij Jean slopen, dus wij hebben ook een vrijbrieg om te gaan logeren. Op de vraag aan de kinderen; waar zullen wij heen gaan, komt het antwoord van Hanna: sanne en karin... o, nee dat kan niet.... jammer. Door jullie berichten zijn jullie toch een beetje bij ons. Veel plezier en veel avontuur met rust gewenst. veel liefs

• 17 September 2008 - 20:04

Sonja:

leuk hoor die foto's!
    luxe zo die communicatie!
    veel plezier en groetjes uit utrecht!
    sonja Vogel en de pfjes

• 17 September 2008 - 23:40

Doede:

Suuuuper lief die Panda´s, wat een schatjes! Over Flickrs, draaien kan heel gemakkelijk met de draai-knop. Een mooie naam is ook zo aangemaakt. Erg leuk dat jullie er foto's posten, ik heb de stream toegevoegd aan m'n Netvibes. Zo zie ik het elke dag. Dikke kussen naar Sjienaaa!!

• 18 September 2008 - 12:00

Sanne:

Hey Broer
    HEt internet is hier errrrrrrrrrg langzaam dus inloggen op Yahoo voor een mooie naam is ook lastig. Dus dan maar zo. Leuk trouens dat je die foto's zo ziet!
    x San

• 19 September 2008 - 10:50

Willeke:

Hai Sanne en Karin,
    Ik lees net al jullie verhalen jeetje wat Tof allemaal. Wat een mooie foto's van de panda's, super joh! Ik ben weer aan het werk en Sanne, we zijn beland bij je Kiekeboe- grapje! Leuk! We blijven schrijven hoor! En ik ga jullie blijven volgen! groetjes Willeke