The Wall - part 2 - Reisverslag uit Xi'an, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu The Wall - part 2 - Reisverslag uit Xi'an, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

The Wall - part 2

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

11 September 2008 | China, Xi'an

Hallo allemaal!
Na een veplicht ingestelde rustdag door Sanne (leegloop...;-) )gisteren, ging het vandaag allemaal weer prima. Al het eten is binnen gebleven!! Dus nog niet naar het Terracotta leger geweest, maar wel naar The Wall van Xian: De stad heeft een grote, dikke muur van 13 km om de binnenstad heen staan. Gebouwd in de 6e eeuw. Xian is blijkbaar ook de geboorteplaats van China zelf.
Op de muur zelf hebben we fietsen kunnen huren en hebben zo de hele stad "rondgefietst". Een dik uur om rond te rijden. Heel erg geweldig. Filmpje gemaakt, maar van hieruit niet te plaatsen op de site helaas.
Vanavond voor het eerst een restautant gevonden ZONDER Engelse kaart! Dus dat was echt handen en voetenwerk en natuurlijk gebruik gemaakt van ons "point-it" boekje: wel 500 dingen die op foto staan. We wilden graag rijst met groente, maar kwamen uit op een bak noedels HAHA! Hij was wel heel erg lekker.

Leuk om te weten dat er ook in Frankrijk naar onze site gekeken wordt!

Morgen dus nog een poging wagen voor het TerraCotta Leger. Tot snel!

• 11 September 2008 - 12:49

Myrthe:

lieve meiden!

Leuk jullie verhalen! Moet dus nog n x terug naar Xian want die muur en rondgefietst heb ik niet..In Xian wel heeeeeeeeeeeeeeel lekker sushi gegeten in sushi bar vlak bij die straat met winkeltjes vol met mao boekjes en andere requisiten..stond toen in de lp..nu ja vraag of ie nog bestaat..anders is er vast n andere sushibar..Geniet lekker van de en 't Chinezen :)..en weet ik ben zo ENORM JALOERS! dikke zoen en liefs uit hometown Utreg!

• 11 September 2008 - 15:23

Coen:

Xian was de eerste hoofdstad van wat nu China is. De keizer, Qin Shi Huangdi, die de Great Wall heeft laten bouwen ligt onder een enorme grafheuvel begraven bij Lintong waar ze ook dat terracotta leger hebben gevonden.

• 12 September 2008 - 09:42

Tante Ton:

Ha Lieverds,
    Volgens mij zijn jullie vreselijk aan het genieten!!!
    En gelijk heb je!
    We volgen jullie op de voet.
    Wij blijven wat dichter bij huis en gaan dadelik voor een weekendje naar Lelystad. Daar staat nl. een huis leeg. Dat gaan we even kraken!!
    Een dagje golfen.
    Een dikke knuffel van tante Ton en Pierre.