Nachttrein van Beijing - Reisverslag uit Xi'an, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Nachttrein van Beijing - Reisverslag uit Xi'an, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Nachttrein van Beijing

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

09 September 2008 | China, Xi'an

Hallo allemaal!
Ondertussen zitten we 1200 km verderop, ten Zuid-Westen van Beijing in Xian. Xian staat bekend om het TerraCotta leger dat gevonden is. 1000-en beelden die bij het graf van de keizer mee ingegraven zijn. En die gaan we morgen dan ook allemaal tellen!
Maar eerst het trein-avontuur! In Beijing moesten we in de centrale hal eerst naar een wachtruimte (staat op je treinkaartje vermeld). Het waren er in totaal een stuk of 9, wij zaten in 3. Als je daar je nummer van je trein ziet verschijnen, mag je door de kaartcontrole naar je spoor toelopen. En daar stond de trein! WOW. Wel 20 extra lange wagons... wij in nummer 16. Daar ingestapt, blijkt de wagon te bestaan uit een stuk of 20 kleine hokjes, waar in elk 6 stapelbedjes staan. 3 links, 3 rechts. Op elk bedje een kussen en een dekbed. Geen stoelen... wel een klein krukje bij het raam. Chinezen vinden het echt niet onbeleefd om te staren. Ik dacht even dat ik er in de stad al aan gewend was, maar in de trein was het helemaal top. We lijken wel buitenlandse wezens die hier geland zijn, zo'n bezienswaardigheid zijn we elke keer weer. Na 20 minuten staren begonnen de eerste Chinese dames tegen Sanne te kletsen, in het Chinees natuurlijk. Haha, ze begrepen er helemaal niets van dat we ze niet verstonden! Maar met handen en voeten kom je heel ver. Werd het toch nog gezellig.
Rond half zeven haalde iedereen (wij ook!) een bakje met instant-noodles uit hun tas: een stukje verderop in de trein kon je gekookt water tappen voor je noodle-soepje. Dat was het diner! Heerlijk. Gelukkig hadden we de dag van te voren gezien dat iedereen het bij zich had.
Om 22.00 ging het licht uit en dan maar proberen te slapen tussen alle boeren, scheten, geslurp, gemompel, gerommel enzo meer. Half zeven in de ochtend in Xian gearriveerd, waar het gereserveerde hotel ons een "free pick-up" had beloofd. Staat daar netjes een dame met een bordje " KARIN" op ons te wachten, mogen we haar TE VOET volgen naar het hotel. Dat noem je "gratis" ja!HAHA!
Gelukkig wel een heel goed, goedkoop (10,- voor ons samen) hotel met eigen douche en wc. Hard nodig na de treinreis.
Bij het inchecken moesten we nog maar weer eens uitleggen: Kwamen we nu uit Nederland, The Netherlands, Holland OF Dutch?! Hihi, ze begrepen er niets van. Er moest een landenboekje aan te pas komen om ons kikkerlandje te vinden. Tja, als NL net zoveel inwoners heeft als Beijing, dan stellen we inderdaad niet zo veel voor.
Tot de volgende keer!

P.S. Foto's plaatsen is helaas niet altijd mogelijk. Vandaag dus ook niet.

• 09 September 2008 - 05:39

Doede:

Wat een superreis, nu al! Vooral het slurpen van de boeren, ow nee, het slurpen èn boeren, hahaha! Veel plezier vandaag! Kus uit stralend zomers Amsterdam (eindelijk weer!)

• 09 September 2008 - 08:48

Margre:

Hardstikke goed die free pick up. Konden jullie weer oefenen met de rugzakken,want op Schiphol was het daar niet van gekomen met al die bagagewagentjes.
    We zitten nu eindelijk weer eens in de zon aan de koffie ,wel nat gras.

• 09 September 2008 - 17:14

Joke Hilhorst:

Hallo Karin en Sanne,
    Wat geweldig de foto's die ik zojuist heb gezien. Die wereldbol in china!! Margre is hier en heeft mij op weggeholpen. Nu ga ik jullie voortaan een beetje volgen. Lieve groeten van Margre en mij.

• 10 September 2008 - 09:30

Gonny:

Hoi meiden,
    Ben benieuw wat jullie van het Terra Cotta leger vinden. Neem er in iedergeval de tijd voor!
    Wij vonden het supper!!

• 10 September 2008 - 13:47

Pa En Ma:

vanuit midden Frankrijk de groeten van ons . morgen gaan we de tempels van de Mille Boedas bekijken HaHa.
    alles prima ook het weer.
    Liefs en knuffels van
    Pa en Ma

• 11 September 2008 - 07:49

Ilona:

Wat doen jullie goed je best om ons thuisblijvers helemaal op de hoogte te houden. Mooie verhalen zeg! En nog even een dankjewel voor het lieve kaartje, geweldig dat er in China mensen rondlopen die aan mij denken! Ik voel me heel bijzonder vandaag :-) Dikke zoen, ook van Victor en Maureen

• 11 September 2008 - 10:36

Margre:

Hoi Pa en Ma, ik wist niet dat er in Frankrijk ook zo'n tempel is. Ik heb hem namelijk in Hong Kong bezocht. Een ontzettend lange trap en op iedere tree stond een gouden Boedha, steeds anders en vaak aan weerskanten. Wel heel zwaar voor mij was het die trap te beklimmen ,maar wel de moeite waard. groetjes en fijne reis jullie.