Huh wat....? oh Angkor Wat - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Huh wat....? oh Angkor Wat - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Huh wat....? oh Angkor Wat

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

31 Oktober 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal
Afgelopen dagen zijn we door Angkor Wat gedwaald. Een heeeeel mooi en heel erg groot tempel complex met tempelruïnes en nog intacte tempels die rond 1113 zijn gebouwd. De eerste dag zijn we om 5 uur in de ochtend in het donker op ons fietsje van Siem Reap naar Ankor gegaan. Tja er zaten toch best veel kuilen in de weg, voelden we.....
Rond 6 uur stonden we op de berg bij een eerste tempel voor zonsopkomst. Een enorme rust en mega hard gesjilp van de krekels en een super wijds uitzicht.
Daarna zijn we verder gefietst over een 'stadsmuur', waar we alleen waterbuffels tegenkwamen en zijn we Angkor Thom via de Westgate binnen gegaan. Angkor Thom is een gedeelte van Angkor met hele mooie tempels. De mooiste tempel vond ik Bayon. Van onze guesthousmanager hadden we een aantal goede tips gekregen. Hierdoor hebben we de route gevolgd in tegengestelde richting van de vele tourbussen waardoor het heel rustig was bij de tempels op de momenten dat wij er waren. We hebben ook een tempel (Ta Nei) midden in het woud bezocht die heel erg mysterieus was omdat het erg vervallen was en de bomen overal doorheen gegroeid waren net als bij de tempel Ta Phrom. (Opnames van Tomb Raider hebben bij Ta Nei plaatsgevonden.)
De tweede dag zijn we thuis gebleven omdat Ka ziekig was en we de zadelpijn rust moesten geven hahaha.
De derde dag zijn we weer in het donker vertrokken en met de tuktuk (een brommertje en daarachter een kuipje waar wij dan in zitten) rondgereden. Na 37 km door Cambodja kwamen we bij Bantay Schrei aan, een tempel die ook erg mooi was. Helaas regende het bijna de hele dag. Toch hadden we geluk en was het droog toen we bij Angkor Wat aankwamen. Een mooi toetje waar je dan bent en denkt, ja dit zie ik inderdaad altijd op de plaatjes.
Vandaag hebben we een fietstocht door de omgeving gemaakt. Het Cambodjaanse leven van dichtbij. Ze wonen hier in rieten/ houten huisjes op palen. Dit is erg nodig want in het natte seizoen zoals nu, staat er onder het huis veel water en moeten sommigen met bootjes naar de grote geasfalteerde weg.
Cambodjanen zijn erg vriendelijk en vinden het gezellig om een praatje te maken. Door de oorlog aan de grens met Tailand zijn er minder toeristen dit jaar. Veel mensen spreken hier Engels. Het Cambodjaans is niet te lezen. Het schrift lijkt denk ik een beetje op Indisch. Maar het verstaanbaar maken gaat goed.
Zondag trekken we weer verder met de bus naar het oosten van Cambodja om dan naar Laos te gaan. Dus tot de volgende keer!!

Oja we komen ook veel andere reizigers tegen.
Voordat we naar Siep Reap gingen hadden we nog gekeken voor info op andere waarbenjij-site's. We hadden een leuke site gevonden van 2 Nederlanders. Toen we in ons Guesthouse kwamen bleken zij ook net aangekomen te zijn! Dus erg veel toeval. Het was raar om hun namen al te kennen maar ook wel erg grappig.

• 31 Oktober 2008 - 11:05

Arine:

Karin, als je dit vandaag nog leest GEFELICITEERD. En Sanne,jij ook natuurlijk.

• 31 Oktober 2008 - 12:07

Margreth :

Bij de koffie jullie verhaal voorgelezen en meegenoten van de fietstocht en de tempels. Leuk ook zo'n fietstocht door het land.groetjes mam

• 31 Oktober 2008 - 12:25

Gonny:

Hallo Meiden,
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben in Ankor!!!Jullie naar Laos en wij naar Nieuw Zeeland. Gaan 06-11 via Kuala Lumpur en komen 28-11 weer terug. Dus tot december! Geniet van alles. Wat komt er na Laos??
    Groetjes Ina en Gonny

• 31 Oktober 2008 - 13:24

Marina.:

Wow Sanne&Karin,
    wat maken jullie gave dingen mee!

• 31 Oktober 2008 - 18:19

Walter:

Hoi KaSa,
    Hebben die fietsen geen lamp?
    De regen veroorzaakte in midden Vietnam grote overstromingen. Hanoi staat deels onder water. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen
    na jullie verslag van drijvende en op palen gebouwde huizen. Me dunkt , jullie zijn er net op tijd weg. Veel plezier , Walter
    ps. Karen was je de 31e jarig (je staat niet op mijn verjaardagskalender). Zoja hartelijk gefeliciteerd en een vrolijke dag.

• 31 Oktober 2008 - 18:27

Lotte:

Hoi Sanne en Karin,

Heeeeeel leuk om jullie stemmen te horen! Geniet van de croissants en natuurlijk een hele fijne dag!!

Oh ik zie dat bij jullie Karin al jarig is!!

GEFELICITEEEEEERRRRRDDDD!

Ook van Javier, Indy, Mina én Abubu

• 31 Oktober 2008 - 18:59

D&A:

Schoonzusje! Gefeliciteerd ook van ons! Kus, D&A

• 31 Oktober 2008 - 20:40

Coma:

Ni hao, lieve Karin ,je ligt nu te slapen maar bent wel jarig. Happyyyyyy Birthday to Karin. Haaaaaaaaaartelijk gefeliciflapstaa[r]t. Want wat wordt het ontbijt. In Cambodja zijn er vast croissants. 'n Hele leuke dag gewenscht.

• 01 November 2008 - 12:11

Petry:

Ook van ons: GEFELICITEERD!!

liefs Erwin, Petry, Lotte en Bram!

• 01 November 2008 - 20:01

Martin En Margot:

Gefeliciteerd!!!! Ik hoop dat je een heel fijne en bijzondere verjaardag hebt. Ik moet geloof ik gehad erachter zetten, want hier is het nu wel jouw verjaardag, maar bij jullie al niet meer. Totaal niet bij stil gestaan... In ieder geval een bijzonder begin van een nieuw jaar.

Liefs,
    Margot

• 02 November 2008 - 22:00

BEP:

Lieve meiden!

Hier is BEP vanaf een heus BEP-diner (met brownies en ijs). Zo te horen gaat het goed met jullie! Karin, nog van harte gefeliciteerd, nog een leuk feestje kunnen vieren? (of te druk met tempels bekijken..). We hopen dat jullie met volle teugen genieten, we denken aan jullie!

dikke kus,
    BEP

• 04 November 2008 - 03:29

Karin:

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! En vooral ook voor alle kaarten die ik gekregen heb. Dat had ik echt niet verwacht.
    Ontbijtje was inderdaad een echte Croissant uit Cambodia. Heerlijk.

• 04 November 2008 - 09:49

Margre:

Ben blij weer wat te horen van jullie.Ja leuk he die kaarten ,ook een verrassing voor Sanne zeker?

• 04 November 2008 - 13:09

Coen:

Hebben jullie al een dolfijn gekieteld?

• 06 November 2008 - 21:20

Margriet:

Hoi karin (en Sanne),
    Leuk om jullie site te lezen! Super reis! Hier ook alles ok. Kom net van de yoga af. Er is dit seizoen maar 1 groep. Wel 2 nieuwe mensen erbij (ook een Karin) en het is om 20.00 u. Het was weer een goede les vanavond. Mis je wel een beetje op de donderdagavond. Geniet nog van jullie reis en je krijgt de groetjes van Rob, Miep en Kitty. Veel liefs, Margriet