2 fietsers in de stad - Reisverslag uit Xi'an, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu 2 fietsers in de stad - Reisverslag uit Xi'an, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

2 fietsers in de stad

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

14 September 2008 | China, Xi'an

Hallo lieve allemaal!
Ten eerste een dikke dankjewel voor al jullie leuke reaties op onze site. Dan weten we waar we het voor doen. Echt heel erg leuk om ook jullie berichten allemaal te lezen en te volgen.

Na een paar dagen te voet het verkeer getrotseerd te hebben, hebben we zaterdag de moed bij elkaar geraapt en zijn we op de fiets gestapt. WE LEVEN NOG!!! Het voelt echt als een overwinning. Het verkeer hier is echt een racebaan, rood licht heeft amper betekenis en de volgorde van voorrang heeft te maken met hoe groot je bent en hoe hard je door durft te drukken. Als fietser ben je dus niet al te veel waard. Maar het was wel superleuk om te doen!
Eerst zijn we naar de Big Wild Goose Pagode gefietst. Aan de andere kant van de stad. Daar kwamen we er achter dat er een gigantisch waterballet was elk uur. Lekker hard een Chinees muziekje op de achtergrond en spuiten met heel veel water!!!
Koude noedels met saus en komkommer voor de lunch gegeten a E 0,40 p.p. Gewoon afkijken wat de mensen om je heen ook eten. Daarna weer op het fietsje gestapt en de aanval op het verkeer weer geopend. Oeps, beetje verkeerd gefietst... maar toch de weg weer terug gevonden.
's Avonds zijn we naar een drukke winkelstraat gegaan om wat te gaan eten. WOW!!! DRUK!!! Stel je voor: zaterdagmiddag in de Kalverstraat met uitverkoop, 3 dwaze dagen van de Beijenkorf EN iedereen heeft het salaris weer binnen.... dat is een beetje het beeld van het aantal mensen hier op straat.

Vandaag, zondag, een beetje rustig aan gedaan: een rustdag op z'n Hollands. :-) Lekker met een boekje in het park gaan zitten, dumplings voor de lunch en thee in de middag.

Morgen vliegen we naar Chengdu. Voor de meesten een begin voor een reis naar Tibet, voor ons gewoon weer een plek om rond te kijken. We hebben besloten om Tibet niet meer aan te doen: te lange reistijd en er is hier nog zo ontzettend veel te zien, te doen en te beleven dat het jammer is om alles op 1 ding te richten. Andere keer maar weer.
Dus dan naar Chengdu voor de Panda's, voor Emei Shan (Boeddhistische heilige berg), Lehsan met de grootste houten Boeddha, en naar de stad waar als eerste ter wereld het papieren geld gebruikt is: Chengdu zelf.
Dikke knuffel voor iedereen!

• 14 September 2008 - 13:40

Marika:

Hé hoi,
    We hebben hier chengdu opgezocht. Ziet er indrukwekkend uit. Zeker de reuzenpanda's.Jammer van Tibet, maar er komt vast weer een volgende trip. Reizen werkt waarschijnlijk verslavend. Toedeledokio, Marika

• 14 September 2008 - 14:04

Margre:

Dat fietsen door de stad is wel een vak apart begrijp ik,zien ze dan niet dat jullie buitenlanders zijn en houden ze even in?daag.

• 14 September 2008 - 17:46

Stalker183:

Hoi dames, weer een berichtje van mij. Ik heb weer enorm genoten van het lezen van jullie avonturen. Nou nou dat jullie het aandurven om je leven te wagen in het verkeer daar. Het zou niks voor mij zijn, ik ben niet zo heldhaftig aangelegd. Nou veel plezier daar en ik ben benieuwd naar wat jullie verder mee gaan maken.
    Groetjes een trouwe lezer.

• 14 September 2008 - 18:38

Petry:

Still alive and kicking!!!
    Echt fijn!
    Wat een enorm avontuur, en weer veel mooie dingen in het verschiet! leuk je gesproken te hebben!!
    Dikke kus voor Nanne en Ka!