The Great Wall - Reisverslag uit Beijing, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu The Great Wall - Reisverslag uit Beijing, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

The Great Wall

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

07 September 2008 | China, Beijing

Hey allemaal
Super leuk om al jullie berichtjes te lezen.
Wij hebben weer heel veel gezien en gelopen!
Gister zijn we naar de Verboden Stad geweest. Echt ontzettend geweldig. Heel groot ook en vele keizers en keizerinnen die er hebben gewoond en hun 'dorpse leven' daar hadden.
Met de automatic guide bij ons hebben we er 5 uur doorgebracht. Als we geen plattegrond hadden waren we zeker verdwaald omdat het uit allerlei steegjes bestaat met daaraan de yards met paleizen wat op zich weer op elkaar lijkt.
Daarna zijn we naar het Beihai Park geweest om uit te rusten. Maar dat was ook weer zo groot en mooi en veel te doen dat we eigenlijk alleen op een bankje hebben uitgerust en wat geslapen. Dat doet iedereen hier. Op een bankje eten, rusten, kletsen en slapen. We zijn er ook achter gekomen dat Chinezen zich niet generen om te staren. Ook houden ze van bellen, foto's maken en vooral dan poseren (rechtop, borst naar voren en kin vooruit). Ook houden ze ervan om alles wat magische waarde heeft aan te raken. Niet alleen de gigantische deuren van de ingang van de paleizen maar ook hele dikke bomen, stukken muur van de onderdoorgangen naar de andere weg en natuurlijk het huwelijksbed van de keizer. Het rogchelen doen ze ook weer wat vrij vies is om te horen op nuchtere maag. Chinesen houden ook van snoepen. Er zijn veel winkels waar ze alleen losse snoepjes verkopen. Maar de snoepjes zijn vooral gemaakt van gedroogde vruchten dus er kan veel van gegeten worden. Er zijn weinig mensen met overgewicht. 's Avonds wordt er ook uitgebreid gebadmintond op straat en er staan hier en daar in de wijken fitness apparaten voor volwassenen.
Gister zijn de paralimics begonnen. Bij de plek waar wij wilden gaan staan om het vuurwerk te bewonderen werden we weggedreven dus hebben we het op tv beschouwd en het vuurwerk hier gehoord.
Voor het minderen van de smog (omgerekend rookt ieder 70 sigaretten per dag) rijden de auto's nog wel om en om. Even en oneven nummerborden. Ook heeft het vannacht behoorlijk geonweerd en geregend waardoor de smog ook minder is.
Gister zijn we naar De MUUR geweest. Weg uit de stad en de natuur in, bergen! Echt ontzettend mooi! Met de bus zijn we naar Simatai. Een echte aanrader en zo geweldig om erover heen te lopen en ongelofelijk dat ze het op die hoge bergtoppen hebben kunnen bouwen. We zijn er gewoon live heen geweest. Dat zeggen we veel tegen elkaar, dat we gewoon live in China zijn.
We genieten nog steeds hoewel de jetlag (vermoeidheid en in de nacht wakker liggen) ons nog wel te pakken heeft. Gelukkig hebben we de info over cultuurshok van Marina ook goed gelezen want de verschijnselen komen af en toe wel naar voren. Maar van diarree hebben we tot nu toe nog geen last ook al eten we gewoon wat we willen. Het is super dat dit het begin van een lange reis is. Morgen vertrekken we met de nachttrein naar Xian, voor een reis van 13 uur, 1200 km. Gelukkig wel een bedje in de trein. Net als een slaapzaal, met z'n 6-en. We zijn benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren!
Veel knuffels allemaal!

• 07 September 2008 - 13:10

Margre:

Ik heb toch te weinig gezien van de verboden stad begrijp ik nu ,maar ik was er in de winter en in de sneeuw, en zoals gewoonlijk ziek .Dus ben ik er te snel doorgelopen.Ik dacht ook een beetje ik ga er nog wel eens met Coen naar toe ,maar dat is er nog niet van gekomen. De reis naar de muur ,een ander gedeelte dan jullie gezien hebben, vond ik ook erg bijzonder omdat je dan ineens buiten Peking bent en de bergen en het landschap ziet. Goeie leis morgen naar Xian. kusjes ,mam

• 07 September 2008 - 18:02

Petry:

Daar sta je dan voor de muur.. Gaaf hoor! wauw, eke keer benieuwd of er al nieuwe verhalen zijn! mooie foto's!
    Ik was gister onherkenbaar ;) helemaal super! foto volgt!