Plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Plein van de Hemelse Vrede

Door: Ka

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

04 September 2008 | China, Beijing

Ni Hou!
Vandaag na een goede lange nachtrust van 10 uur naar het Plein van de Hemelse Vrede gelopen. Zeg maar "Vreeeede" want zo groot is het wel. Wat een enorm overweldigend plein, staaltje echt communisme. Ook vreemd om te weten wat er met de studentenopstand van '89 is gebeurd hier. Daar is het in Europa toch wel bekend mee geworden.
Daarna naar een park gelopen... we moeten nog veel rust nemen ivm de jetlag. In het park stonden clusters met oudjes met elkaar te praten; ik denk wel een stuk of 50 man bij elkaar. Bij navraag bleken het ouders te zijn, die daar hun kinderen aan het koppelen zijn. Ze nemen een foto van hun kind mee, schrijven de lengte en leeftijd op een briefje en lopen ermee rond, totdat iemand anders met ze aan de praat raakt. Zo kunnen ze eventueel een date maken voor hun kinderen. De kids zijn aan het werk, dating-sites werken hier blijkbaar niet zo goed, en papa en mama ook weer blij.
Bij de ingang van de verboden stad moest ik ff een traantje wegpinken; we zijn er echt!!! Maar daar gaan we morgen kijken.
Vandaag bij de "Chinees" gegeten hihi. Gewoon maar binnenlopen, aanwijzen en hopen dat er geen hond of kat in zit. Was wel heel erg lekker! Bij de buren spieken hoe zij het eten.... wel met stokjes dus.
Vandaag weer vrolijk door iedereen aangestaard en aangesproken. Heel gezellig allemaal. Ook een paar nieuwe gebouwen gezien voor de Olympics, waarvan je echt kunt zien dat er voorheen woonwijken/sloppenwijken hebben gestaan.
Voor degene die ons heel erg missen: blijkbaar heeft onze foto in Nederland net weer in de krant gestaan! We zijn het land nog niet uit of...
Hierbij weer een dikke knuffel voor allemaal; morgen naar de Verboden Stad en zaterdag de Great Wall. Spannend!!!
Ka

P.S. I Leuk om al jullie berichten te lezen op de site. Dank!

• 04 September 2008 - 13:12

Coen:

Hebben jullie de tegels geteld?

• 04 September 2008 - 19:31

Ayse:

Lieve Karin en Sanne,
    Wat een giller zeg over die ouders! Kom niet bij van het lachen.
    Kus,
    Ayse

• 04 September 2008 - 20:26

Suk-Min:

Hoi,
    Leuk jullie verhaaltjes te lezen! Ben blij dat mijn moeder daar niet staat met een foto van mij hahaha! volgens chinese begrippen ben ik al veel te oud om een man te krijgen..maarja wie zegt dat ik een chinese man wil?hihi
    Bah hebben ze die vieze toiletten nog steeds? jakkie, toen ik 13 jaar was 1984 heb ik het ook gezien..bbbrrr ik hoefde meteen niet meer!!
    Laatste nieuws over de tuinen: er komt een hek!
    vorige week zijn bij 12 huisjes ingebroken..veel gereedschap gestolen.
    Karin en Sanne...ik wens jullie een fijne vakantie!Groetjes Suk-Min.

• 05 September 2008 - 06:10

Petry:

Wauw, jullie zijn er echt! genieten maar!!!

• 05 September 2008 - 11:59

Anoek:

wauw, helemaal echt hoor! lekker genieten daar!!
    liefs! Anoek, Jos en Gijs

• 05 September 2008 - 15:27

Met:

Heej,

En San, kan je nu eindelijk is boven iedereen uitkijken of valt het wel mee? Als ze je wegdrukken gewoon op z'n Hollands afdoen met een klein elleboogje of een kort lontje! Werkt hier ook prima! Haha geintje!
    Veel plezier hè, en succes met de stokkies!
    XXX

• 05 September 2008 - 16:09

Leila En Geert:

Lieve KaSa,
    We genieten van jullie verhalen en foto's en zien uit naar het vervolg!
    Ongetwijfeld ook weer spannend! Heel veel plezier!