Vertrokken - Reisverslag uit Beijing, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Vertrokken - Reisverslag uit Beijing, China van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Vertrokken

Door: KaSa

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

03 September 2008 | China, Beijing

Jeee we zijn eindelijk vertrokken.
De laatste week hebben we hard gewerkt in het huis en met de voorbereidingen van de reis. Het huis is verhuurd aan leuke mensen, we hebben chinees geld op zak en de rugzakken zijn volgepakt. Uiteindelijk zijn de rugzakken 13 kg per stuk.
Vanmorgen zijn we geland in Peking. Wauw we zijn er echt. We dachten dan beginnen we ook goed en gaan we gewoon met de metro naar de stad en zoeken we te voet ons hotel. De route beshrijving hadden we mee genomen maar in het echt is het toch allemaal anders. Gelukkig is iedereen hier erg vriendelijk en helpen ons met het zoeken van de weg. Op het station kwam een mannetje met 1 tand ons helpen en vroeg waar we vandaan kwamen. Holland! Hij begon spontaan 'vader jacob' in het nederlands te zingen.
Peking is erg mooi en ook erg druk. De mensen zijn vriendelijk maar duwen je ook gewoon aan de kant als je in de weg loopt. Het hostel is echt Chinees maar gelukkig hebben we wc op de kamer want verder zijn er alleen public toilets waar de hele wijk gebruik van maakt. De deuren van de hokjes zijn er niet dus zie je iedereen gehurkt zitten met de telefoon in de hand. En zij zien jou natuurlijk ook, ff wennen dus.
Niet alleen in de wc zien ze ons maar ook op straat en in de metro en dat merken we. We worden nagekeken en aangestaart en men wil graag met ons op de foto.
Het weer is best oke. Er hangt nog wel veel smog in de lucht dus dat wordt vaak douche en de neus snuiten.
We genieten al flink. Vanmiddag na een slaapje naar het park van de hemel geweest. Veel tempels en veel groen. Daarna hier in het hostel gegeten met een bier van 600 ml voor 0,50 eurocent.
De Paralimpics zijn bezig en heel Peking hangt vol met vlaggen van de spelen. Overal lopen mensen met naambordjes om de hals en om de zoveel meter zitten vrijwilligers om de touristen te helpen. De weg in de metro en publieke plekken wordt vanzelf gewezen. En ze hebben gelijk door als je de verkeerde kant op gaat. Ook de tas moet regelmatig door de controle scan, ze houden hier alles in de gaten.
Vanavond lekker slapen en morgen kijken hoe het gaat. Want met de jetlag moeten we rustig aan doen.
Zaterdag in ieder geval hier in het hostel Chinese les waar we natuurlijk aan mee gaan doen.
Voor iedereen een dikke knuffel, Karin en Sanne

• 03 September 2008 - 12:06

Doede:

Heel fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Onbehouwen volkje he, maar het is handig dat ze zo klein zijn. Als zij in de weg staan, moet je gewoon over ze heen lopen. Hahaha! Welterusten in de Pekelking!

• 03 September 2008 - 12:08

Doede:

PS Kunnen jullie even de RSS aanzetten? Thanks!!!!

• 03 September 2008 - 13:47

Gonny:

Hallo Meiden, top dat jullie daar al zitten.
    Nihouw.....geniet van alles!!! Volg jullie!
    Gr, Gonny

• 03 September 2008 - 14:32

Mari,Anou,San En As:

Bedankt voor de dikke knuffel! Leuk om jullie eerste verhalen te lezen! Het wordt helemaal top. Geniet er lekker van en veel plezier! dikke knuffel terug van ons

• 03 September 2008 - 15:55

Margre:

Leuk KaSa al zo snel een verhaal ,maar ik lees net in de vk. van een roeier van de holland 8 dat die vrijwilligers helemaal niet vrijwillig de weg wijzen maar dat het studenten zijn die engels spreken en dit moeten doen anders mogen ze niet verder studeren. Dus let op het is niet altijd wat het lijkt daar. Kusjes,mamski

• 03 September 2008 - 18:20

Marika:

Hé aloha!
    Goed dat jullie goed aangekomen zijn! Grappig die openbare toiletten. Lekker met de billen blott! Ik dacht altijd dat het een candid camera grapje was! Groetjes en knuffels, Leon Marika Femmie en floortje

• 03 September 2008 - 22:28

Clau:

Fijn dat jullie zo snel wat laten horen! Have fun en succes bij de chinese les! zài jiàn! Kus

• 04 September 2008 - 12:58

Coen:

Nemen ze naar de openbare toiletten een krantje mee of gebruiken ze de rechterhand?