Ko Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Ko Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Ko Samet

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

14 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Sabaydee Ka! Oftewel 'hallo' uit Thailand.
Woensdag 9 mei hebben we een prima vlucht gehad van Nepal naar Thailand. Helaas niet veel meer kunnen zien van het land vanuit het vliegtuig, want de regen viel met bakken uit de hemel! Blijkbaar zijn we op tijd vertrokken ;-)

Het vliegtuig zat vol met jonge jongens/mannen die in het buitenland gaan werken; heel gewoon voor Nepalezen om dat te doen, maar voor de meeste  jongens is het wel de eerste keer dat ze uit hun vertrouwde omgeving weg zijn. De jongen naast me heeft heel schattig af zitten kijken hoe je een vliegtuigmaaltijd kunt eten ;-) We hebben wel ons best gedaan om niet te lachen toen hij eerst het zakje zout, daarna de peper en ten slotte het zakje poedermelk voor de koffie in zijn mond goot. Alles moet je tenslotte proberen, maar blijkt niet altijd even lekker ;-) We hadden wel met hem te doen.

In Thailand een nachtje in Bangkok geslapen en op donderdag met de bus (3,5 uur en wat een ruimte!) naar Ko Samet gegaan.
Een tropisch eiland zoals een tropisch eiland hoort te zijn!  Zelfs de zee is lekker lauw ipv  die koude Noordzee in Nl.
Of zoals de Lonely Planet het zo mooi omschreef: "Elke stad zou een eigen Ko Samet moeten hebben."

Dus we zitten daar nu al een paar dagen in een huisje vlakbij het strand. 2 minuten lopen en elke ochtend ontbijten met de blote voeten in het zand. 's Avonds gegrilde scampi's, inktvis of wat dan ook. Oh, het is als een cadeautje na een geweldige reis!

In het weekend komen veel Thai hier naartoe,  dus werd het zaterdag ontzettend/gezellig druk. En die zijn nu allemaal weer aan het werk.... Wij ook over een dikke week, maar we gaan eerst nog van de zon, de zee, het strand en alle mooie herinneringen aan Nepal genieten!

Daaaggg! Dank voor jullie support en hou de website in de gaten voor onze volgende reis ;-)

• 14 Mei 2012 - 14:23

Arine:

goede reis terug dames, ik heb weer genoten van jullie verslagen, geniet nog deze laatste dagen, weer een herinnering om nooit meer te vergeten.

• 14 Mei 2012 - 15:37

Hanne:

Wow, wat een paradijselijke foto's! Rust lekker uit en geniet ervan samen. groetjes!

• 14 Mei 2012 - 21:35

Joanneke:

Leuk om alles te lezen. Jullie hebben veel meegemaakt! Heel leuk.
    Geniet nog van Thailand en het heerlijke eten daar. Goeie reis terug!
    Groetjes van Joanneke

• 16 Mei 2012 - 14:24

Arno:

Geweldig! Wat een leuke dingen hebben jullie gedaan. Goede reis terug en snel tot ziens.

• 16 Mei 2012 - 15:26

Loes:

Heerlijk zeg zo'n mooie plek aan het einde van jullie reis.geniet er nog maar goed van! Alvast een goede reis terug!
    Waar gaat de volgende reis naar toe?

• 18 Mei 2012 - 06:15

ELlen :

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt en wat een mooie foto's. Een avond een lezing houden (of gewoon een ouderwets dia-avondje) is eigenlijk wel op z'n plek.

• 19 Mei 2012 - 21:08

Lucie:

Oh, juliie zijn weer thuis! Wat is dat snel gegaan. Wat een prachtig paradijselijk plekje op het laatst! Heerlijk om de reis mee af te sluitem. Tot gauw dan maar weer!

• 16 Augustus 2012 - 15:56

Aart: