Dhanyabad Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Dhanyabad Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Dhanyabad Nepal

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

07 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal!
In het Annapurna gebied waar wij hebben gelopen is een grote overstroming geweest. Veel huizen zijn verwoest. Wij zijn ongedeerd en van de Sisters begrepen we dat er niemand van de gidsen, dragers en trekkers in dat gebied was. Zij zijn daar nu om hulp te verlenen.
We zijn weer terug in het drukke Kathmandu. Grappig om te merken hoe we eerst onze ogen uitkeken en gek werden van het getoeter. Hoe gemakkelijk we hier nu rondlopen, dingen regelen en ali ali Nepalees spreken. En tja het getoeter hoort er nu gewoon bij...
Na de jungle trek hebben we natuurlijk weer een dag relaxed. De lamalodge waar we verbleven heeft een mooie tropische tuin, dus dat kwam goed. Halverwege de dag kwam meneer Lama zelf (hij was ook een van onze gidsen tijdens de jungletrek) ons uitnodigen voor het avondeten samen met z'n vrouw. Daar zeiden we natuurlijk ja tegen. We zaten in een restaurantje aan de rivier. Best gezellig zo, wat snackjes (patatjes met satéprikkers op n bord) wat drinken en kletsen. Zo gaan de Nepalezen dus uit :)
Ze hadden al laten weten dat ze het etentje met familie hadden afgezegd voor ons, maar hun kinderen waren daar wel. Ondertussen was het eten besteld en toen dat eraan kwam zeiden ze dat ze toch genoodzaakt waren om naar de familie te gaan, want die gingen niet eten zonder hen. Ze stonden op en vertrokken.... Ze lieten ons gewoon zitten, onvoorstelbaar. Nou ja de hele situatie had ook wat humoristisch. Zo gaat t dus in Nepal :) Er brak ook nog een tropische regenbui los, waardoor we naar de bar verhuisden om te schuilen en daar met de barjongens en een Chinees meisje een leuke avond hebben gehad.
Na de regen  hoorden we de Lamascooter weer aankomen in de verte. Ze betaalden voor ons en we gingen gezamenlijk weer naar huis haha.
De volgende ochtend weer naar de rivier gegaan, maar nu om de olifanten te badderen!!! Op de olifantenrug het water in en flats, een splets water uit z'n slurf, de olifant baddert mij :) Wat een geweldige ervaring!!
De middag rondgefietst en de volgende dag met paard en wagen naar de bus, weer terug naar Kathmandu.
We hebben echt genoten, bedankt Nepal! Jammer dat we woensdag weer gaan. Maar het tropische eiland in Thailand wat op ons wacht, zal ook wel prima zijn :)
Heel veel groetjes x Sanne

• 07 Mei 2012 - 12:33

Margreth :

Blij weer wat te horen na de natuurramp in de buurt van Pokhara.Toch weer veel geluk gehad.
    Wat heerlijk zo op de olifant onder de douche.Wel goed je mond dicht houden. Wij hadden hetzelfde gevoel toen we weer terug kwamen in Dehli, dat het allemaal wel mee viel met de chaos e.d. Nu nog even lekker blue lagoonen en dan wachten een dikke Zig op jullie en een magere Minoes.

• 07 Mei 2012 - 12:36

Margreth :

Wat een prachtige olifantenfoto's!!

• 07 Mei 2012 - 18:35

Arine:

wederom sprakeloos...zucht wat zijn jullie geweldig!

• 08 Mei 2012 - 20:33

Lucie:

Ik ben ook net terug van vakantie, maar iets minder avontuurlijk dan jullie! Wat heerlijk om te lezen en het zijn pittige en zware tochten geweest. Geweldige ervaringen!
    En nu lekker relaxen in Thailand.

• 09 Mei 2012 - 02:59

Sandra Van De Dakura:

Hoi Sanne en Karin,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier nog de laatste dagen.
    Groetjes, Sandra

• 09 Mei 2012 - 07:58

Lizette!:

Wauw!! Wat geweldig om te lezen zeg! Heerlijk wat zijn jullie aan het genieten! Gaaf die olifanten zeg... Zo te lezen maken jullie genoeg mee!! En wat een mooie plaatjes! Gaaf hoor! Genieten doen jullie zeker!

• 11 Mei 2012 - 21:30

Marieke:

Wat leuk om mee te mogen lezen!! Heel gaaf dat jullie de top hebben bereikt, mooi verhaal ook! Jullie hadden die pizza en dat biertje wel verdiend dames!!! Heel veel plezier nog!!
    Groetjes, Marieke