Chitwan National Park - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

04 Mei 2012 | Nepal, Sauraha

We zijn weer terug van onze tocht door het Chitwan National Park. Geweldig, gigantisch, groots, super, intensief, maar ook wel afzien ;-)
Met 39 graden de hele dag door de jungle lopen... we hadden wel een vermoeden dat het zwaar zou worden, en het was ook echt zwaar. Maar als je dan helemaal kapot bent en je staat opeens oog in oog met een wilde neushoorn, daar krijg je zo'n kick van dat je daarna weer fluitend verder kunt.
Dag 1 zijn we om zeven uur begonnen met een boottocht (boot = uitgeholde boomstam) van 1,5 uur. De opbrengst: ooievaars, maribu's, Kingfishers (soort ijsvogels?), tien soorten vogels waarvan we de naam niet weten en natuurlijk twee soorten krokodillen! In en naast het water. Brrrrr... eng en mooi tegelijk.
Daarna aan de wandel en na een uur zagen we een heuse bizon. Die zijn groot!! Zelfs de twee zeer ervaren gidsen bleven heel stil en op veilige afstand. Vooral toen ie begon te snuiven. Dus dan maar met een boog eromheen. De meegenomen lunch was fried rice met kippenpoot, fruit en twee eieren. Dat ging er wel in!
's Middags ff een kort dutje in de uitkijktoren om daarna weer de hele middag te lopen. Totdat die neushoorn opeens op 10 meter afstand staat! Wooowww!!!     Ik ben stiekem een halve stap achter de gids gaan staan en schrok helemaal toen de rhino zich opeens heel snel naar ons omdraaide. Wat een oerbeest zeg.
Rond zes uur werden we opgepikt door een jeep en in de middle of nowhere gedropt; onze slaapplaats voor die nacht. Een hutje met twee houten bedden, een emmer om je te wassen boven het toilet. En heerlijke rijst met kip alweer.
Dag twee begon met het regelen van de boot om ons naar de overkant te brengen. Staan er eerst maar vijf mannen zich er mee te bemoeien, zodra we ingestapt waren stonden er opeens twintig vrouwen ons uitgebreid te bekijken. :-)    Daarna op blote voeten waden door een poel met waterlelies, (voelde ik daar wat zwemmen?!?!?) apen, vlinders en veel reeën. En op ons beider breekpunt zag ik opeens een mama neushoorn met kleintje staan in het hoge gras. Terwijl de gids ons zachtjes naar de zijkant van het pad sommeerde, stormden moeder en baby over het pad weg, ondertussen nog even (stilstaand) een blik op Sanne werpend! Het ging zo snel en we waren zo overdonderd dat ik alleen een foto heb van een gillende Sanne nadat de rhino's al lag en breed vertrokken waren ;-)
Na nog een badderende neushoorn betrapt te hebben en later nog een klein troepje toeristen, kwamen we uitgeput aan in een dorp in het park. Waren we nu in Nepal of Ghana? Echt bijna hetzelfde. Back to basic!!
Heerlijke Dal Baht gegeten en om negen uur alweer in slaap op t houten bedje.
In de ochtend werd er voor onze neus nog een geit geslacht en oma stookte rustig haar eigen rijstwijn. Nog een ferme klim naar een verborgen Hindu tempel en met de ossenwagen door de rivier om daar weer de lokale bus te kunnen nemen.
Stoffig, bezweet, moe, maar voldaan weer terug in ons huisje bij de Lamalodge. Nu eerst uitrusten! En dan zondag met de bus terug naar Kathmandu alweer.
Helaas geen tijger gezien, maar wel heel veel Nepali's gesproken die oog in oog met een tijger hadden gestaan. Eerlijk gezegd vond ik dat achteraf gezien niet eens zo erg ;-)
Heel veel groeten van de junglegirls en dank voor al jullie leuke reacties,
Sanne en Karin
PS En dit is nog maar de korte versie van onze tocht ;-)

• 04 Mei 2012 - 17:17

Karin En Sanne:

We kunnen alleen foto's plaatsen die met de telefoon zijn genomen. Dus de neushoorn is een foto die genomen is van het schermpje van de fotocamera
    ;-)

• 04 Mei 2012 - 17:43

Clara:

Jee, wat maken jullie ontzettend spannende dingen mee. Als een en ander nog verwerkt moeten worden als jullie terug zijn dan help ik graag :) Erg leuk om te lezen en prachtige foto's!

• 04 Mei 2012 - 21:38

CoMa:

Nou dat is nog veel meer dan op Whatsapps en wat een belevenissen allemaal. vooral met de neushoornfamilie. Ik zou wel een beetje bang zijn voor zo''n moeder met jong. Weet je het nog Sanne van het wilde zwijn met jongen op de fietstocht over de Veluwe met Coen.Ben wel benieuwd straks naar de rest van de foto's. kus, mam

• 05 Mei 2012 - 09:27

Ma Riet Pa :

Fijn dat jullie deze avonturen weer overleefd hebben.Op naar de volgende? Zijn benieuwd.

• 05 Mei 2012 - 10:28

Ina:

Wat weer een super verhalen! Dapper van jullie om de echte jungle in te gaan en dan die bergtochten wauw! Nog veel plezier en tot in juli. Ben ook even weg! Naar Spanje en Portugal, ook leuk!! Liefs, Ina

• 06 Mei 2012 - 17:51

Anoek:

heel erg leuk om te lezen allemaal, wat een avonturen, ben heel benieuwd naar de fotoos!
    genietze daar! liefs van ons

• 07 Mei 2012 - 11:07

Margre:

Hier lezen we ernstige berichten over overstromingen in de buurt van Pokhara.
    De rivier de Seti trad buiten zijn oevers. Alles goed met jullie?

• 07 Juli 2012 - 18:54

HI: