Sarangkot en Begnas Tal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu Sarangkot en Begnas Tal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Karin en Sanne - WaarBenJij.nu

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Sanne

30 April 2012 | Nepal, Kathmandu

Na een goede, welverdiende rustdag na de vijfdaagse trekking hebben we weer de wandelschoenen aangetrokken om naar Sarangkot te lopen. Een zware klim van drie uur: beloond met een heel mooi uitzicht op Pokhara! Teruglopen zagen we eigenlijk niet zo zitten dus hebben we een lift gevraagd aan een van de vele jeeps die op de berg stonden. Allemaal jeeps die mensen naar boven gebracht hadden voor het parasailen (Nee, dat doen wij dan weer niet). Dus lekker twintig minuten achter in de jeep de berg weer af!

Het eten is hier trouwens superlekker: mijn favoriet is Dal Baht: Nepalees eten. Je krijgt rijst met een paar losse bakjes: linzensoep, yoghurt, groentecurry en chutney. En dat meng je naar eigen smaak. Heerlijk!! En ook de Indiase curry is overal erg lekker.

De dag erna met de bus naar Begnas Tal. Een meertje in de regio. (terwijl ik dit typ komt er een oranje leguaan voorbij... hier doen ze blijkbaar ook aan koninginnedag?!)
Eerst met busje naar het grote busstation. (Al lijkt het voor Nederlandse begrippen meer op een autokerkhof!!) Daarna zoeken en vragen voor de volgende bus, want welke van die twintig zou het zijn? Het schrift hier kunnen we niet lezen en de vraag is maar of het überhaupt op de bus staat. Gelukkig zijn Nepalezen erg behulpzaam en vriendelijk dus de goede bus is al snel gevonden. Sanne schuift op haar plekje en ik.... ik pas voor geen meter achter de stoel voor me (mijn carpool collega's kunnen zich hier wel een goede voorstelling bij maken)! Wat hebben ze hier korte benen!
Na wat vouw- en wringwerk kunnen we toch voor 25 cent pp dat hele uur in de bus. (lokale bevolking 10 cent)
Het Bengas Tal is prachtig! Een kalm en sereen meer tussen de bergen. Picknick en lezen en weer terugvouwen in de bus :-)

Vandaag Pokhara vaarwel gezegd. En nu na vijf uur reizen in een iets ruimere bus, zitten we op de veranda van ons huisje in een tropische tuin aan de rand van het Chitwanpark (Lamalodge.com website under construction). Ik heb al 4 soorten vogels binnen een half uur gezien en dat rennende oranje leguaantje.
Morgen gaan we voor drie dagen (incl overnachten) het park in met een gids. (Je mag niet alleen: pas op voor tijgers!)
Dus over vier dagen zijn we weer terug met nieuwe verhalen ;-)

Hoe arm dit land ook is (want dat is het echt!), er is wel veel wifi. Alleen doet de stroom het bijna nooit. :-)

Fijne vakantiedagen/weken! En bedankt voor alle leuke reacties op de site.
Karin

• 30 April 2012 - 16:54

Marscha:

Volgens mij heb ik die oranje leguaan ook een paar keer voorbij zien komen :-) Leuk om jullie verhalen te lezen! Succes met het vouw- en wringwerk :-D

• 30 April 2012 - 20:15

Loes:

Jullie beleven alles zeker dubbel en dwars?(verhaal is twee keer geplaatst;-) hihi)
    Wouw die plek moet vast heel mooi zijn waar jullie nu zitten! Geniet ervan!

• 01 Mei 2012 - 12:06

Mariet:

En dan moeten wij het doen met een oranje vlaggetje

• 01 Mei 2012 - 12:53

Margriet Vonk:

hallo ladies,

Wat een geweldige tocht maken jullie.
    Ik lees alles.

Geniet ervan en
    laat je niet opvreten door de tijgers:)

• 03 Mei 2012 - 06:51

Janneke :

He ladies!
    Wat een bijzondere dingen maken jullie mee. Leuk om te lezen allemaal! En wat stoer dat jullie zo veel lopen en klimmen. Dan heb je af en toe ook een taxiritje verdiend hoor ;-)
    Fijn dat het eten je ook zo goed smaakt, klinkt ook erg goed die Dal Baht.
    Heel veel plezier in de jungle... hopelijk lezen we snel weer iets van jullie.... (en hebben de tijgers jullie dus met rust gelaten!)
    Hier alles goed, weer aardig in het werkritme. Verder is het hier lekker grijs en nat, maar we hebben een TOP Q-day gehad!!! :-)
    Groetjes en genietze samen weer lekker verder!
    Janneke

• 04 Mei 2012 - 10:13

Margreth :

Jullie hebben de oranje leguaan gezien en de..
    Gruffalo zelfs, die rende wel hard weg maar een fotootje zat er toch in. Wat vond Benicio dat mooi. Met de spraakrecorder luisteren we iedere dag naar jullie knuffels en andersom begrijp ik wel.
    De tomaten groeien de tent uit, ze staan nu dus maar op tafel.
    Groetjes, Coma en Beca.

• 04 Mei 2012 - 10:15

Margreth :

Jammer trouwens van die tijgers.